Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur man skapar snygga klickbara länkar  (läst 2404 gånger)

Eulalia

• Gäst
Hur man skapar snygga klickbara länkar
« skrivet: 16 nov-07 kl 17:15 »
markera hela länken, från början till slut, och tryck på jordgloben bland ikonerna.
Då får den TAGs omkring sig.

Vill du vara riktigt snitzig, så kan du istället skriva vad låten heter, markera detta och trycka på jordgloben, och därefter lägga till i öppningsTAG:en

[url =http:\\etceteraadressenTillDinLåt ] LåtensNamn [/url]

viktigt att det inte är nåt mellanslag inuti själva TAG:en.

Mirami

SV: Hur man skapar snygga klickbara länkar
« Svar #1 skrivet: 23 feb-08 kl 16:27 »
Övar ;D

Gentlemen

Misse

• nr 9424
« Svar #2 skrivet: 27 feb-08 kl 17:06 »
markera hela länken, från början till slut, och tryck på jordgloben bland ikonerna.
Då får den TAGs omkring sig.

Vill du vara riktigt snitzig, så kan du istället skriva vad låten heter, markera detta och trycka på jordgloben, och därefter lägga till i öppningsTAG:en

[url =http:\\etceteraadressenTillDinLåt ] LåtensNamn [/url]

viktigt att det inte är nåt mellanslag inuti själva TAG:en.
Har läst detta en massa gånger men fattar ändå inte hur ja ska göra, fast jag betraktar mig som jag har nån slags intelligens.. ;) ;) :P
Går det att förklara på en 5åringsnivå typ....?????
han-djuret Missekatt längtar efter stark själslig och kroppslig närhet...  Drömmer en massa om djup symbios som stärker utan att äta upp varann, som ger värme till småhuttrande själar när vi lekandes går genom glädje och sorg.
Jag tror på ett liv före Döden :)

Byracka

• -
« Svar #3 skrivet: 27 feb-08 kl 17:54 »
Skickar med en cap så du ser hur jag gjort.
Snygg länk

Prins Tuvstarr

• Redaktör
  • Var frukt har sin mognadstid.
    • Dalsland
« Svar #4 skrivet: 27 feb-08 kl 17:56 »
Misse,

Du klickar på den adress som visas överst på din skärm - http://www .... och texten blir då blåmarkerad. Högerklicka med musen och välj Kopiera.

Sedan går du till ditt inlägg och ovanför de gula gubbarna finns en jordglob - klicka på den - det dycker då upp en kod som ser ut så här [ url] [ /url].

Nu tar du och gör ett lika-med-tecken i den första koden, alltså så här [ url=] och mellan = och ] högerklickar du igen och väljer Klistra in.

Mellan de båda  ] [ kan du sedan skriva vad du vill ex låt/filmtilet-artist.

Ett exempel:
OBS! Mellanrummet i   [ url   tar du bort för annars så fungerar inte länken, alltså så här [url  Det går inte att visa det i koden här under för då skulle du bara se artistnamnet och låten
[ url=http://youtube.com/watch?v=mfHlA3fmJG0]Rammstein - sonne complete [/url]
Bort med mellanslaget i [ url
Den röda texten i mitt exempel visar hur adressen är placerad i koden.

Sedan blir det så här
Rammstein - sonne complete

Hoppas att du förstår det jag skriver
Björndalen – mitt blivande hem, timmerkoja 13,5 m², skog, grusväg, skogstjärn, ved, stearinljus, frukt, bär, nötter, frön, torkolla, tallsåpa, ull, lin, skinn, enkelhet, Thoreau, film, böcker, kreativ, glad … och världsfred.

Åter nr 1/13

Misse

• nr 9424
« Svar #5 skrivet: 13 mar-08 kl 10:12 »
Misse.......................

Hoppas att du förstår det jag skriver

TackTackTack, jag förstod ;D ;D ;D ;D!!!!!
Du är verkligen en riktig expert, Prins Tuvstarr...........som kunde förklara det så enkelt att tom jag förstod det :D :D :D WoW-Tack!!

Laurie Anderson........som berör mig så mycket.. :-*
han-djuret Missekatt längtar efter stark själslig och kroppslig närhet...  Drömmer en massa om djup symbios som stärker utan att äta upp varann, som ger värme till småhuttrande själar när vi lekandes går genom glädje och sorg.
Jag tror på ett liv före Döden :)

Prins Tuvstarr

• Redaktör
  • Var frukt har sin mognadstid.
    • Dalsland
« Svar #6 skrivet: 14 mar-08 kl 16:11 »
TackTackTack, jag förstod ;D ;D ;D ;D!!!!!
Du är verkligen en riktig expert, Prins Tuvstarr...........som kunde förklara det så enkelt att tom jag förstod det :D :D :D WoW-Tack!!
[...]

:-[

Tack, det var roligt att kunna hjälpa till. Var rädd att förklaringen var för rörig...

Björndalen – mitt blivande hem, timmerkoja 13,5 m², skog, grusväg, skogstjärn, ved, stearinljus, frukt, bär, nötter, frön, torkolla, tallsåpa, ull, lin, skinn, enkelhet, Thoreau, film, böcker, kreativ, glad … och världsfred.

Åter nr 1/13

Nescio

• Västergötland
« Svar #7 skrivet: 17 mar-08 kl 14:19 »
jag vill också tacka för den super-pedagogiska förklaringen
kan själv

Dela detta:

* Inloggade just nu

1531 gäster, 3 användare
emilar03, Nataks, Stengrim

* Forum

* Om tidningen Åter

- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser