De mätvärden du visar, säger mig följande:
1. Rackaren som byggt den här generatorn är förmodligen amerikan.

2. Generatorn uppnår laddspänning vid ca: 150 rpm.
3. Vindkraftverket som den här generatorn ska sitta på har förmodligen en turbindiameter på 9 fot (150 rpm är perfekt för 9-fotare med tsr7 och en startvind strax över 3 m/s). Det är därför jag tror att grabben är amerikan (språket kan vara en fint). Europer, med undantag av engelsmän bygger inte turbiner med diametern 2,7 meter (9 fot).
4. Generatorn är avsedd för 12 volt. Allt tyder på det.

5. Statorn har för klen lindningstråd. 2,7 meter turbindiameter och 12 volt går inte ihop med en resistans på 1,25 - 2,33 ohm (passar bättre för en 48-voltare). Även här avviker mätresultat nummer två mest med en resistans på bara 1,25 ohm, jämfört med 2-2,25 ohm i mellanregistret. Mot alla odds sjunker sedan resistansen igen vid högre belastning (1,75 ohm vid 44 volt och 18 ampere).
6. Verkningsgraden för den här generatorn är låg och den producerar mer värme i statorlindningarna än energi till batteriet, så förmodligen har den redan brunnit upp.

7. Vid 10 m/s bör vindkraftverket som den sitter på producera drygt 500 watt, den här maskinen ger 70 watt. Detta gör också att turbinen skenar när det blåser.
8. Bladen är förmodligen tillyxade med samma precision, så är detta en annons på blocket är mitt råd - Köp den inte!

9. Tro inte på allt. Oms lag säger att strömmen inte kan stiga exponentiellt och om ohms lag inte stämmer har vi inte längre någon formel vi kan lita på vid förenklade beräkningar av generatorer.
Ska vi tro på Hannevinds beräkningar där deras 2-metersverk sägs ge 2,2 kW vid 9 m/s, då måste vi istället välja att
inte tro på fysikens lagar och i så fall behövs inte längre någon turbin, för med en verkningsgrad på 158 procent har vi en perpetuum mobile som kan producera sin egen energi och samtidigt bjuda på ett överskott lika stort som två vindkraftverk tillsammans.