Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Flera citat samtidigt  (läst 1424 gånger)

Sommartorparn

Flera citat samtidigt
« skrivet: 30 okt-07 kl 12:14 »
Har sett att andra citerar ur olika inlägg samtidigt. Hur gör man det? När jag trycker på citat kommer det ju fram en ny inläggsruta.

jenses

• Gäst
Re:Flera citat samtidigt
« Svar #1 skrivet: 30 okt-07 kl 12:50 »
Högerklicka på "citera" för första inlägget -> ny fönster, markera allt och kopiera, stäng fönstret.
Högerklicka på "citera" för andra inlägget -> ny fönster, klistra in, markera allt och kopiera, stäng fönstret.
...

Sommartorparn

« Svar #2 skrivet: 30 okt-07 kl 13:36 »
Hmm. Förutom att jag inte kan högerklicka på min dator är jag inte säker på att jag fattar. Vilket fönster skulle jag stänga? Meddelanderutan? Hur gör man det? Fast det är klart, markera och kopiera borde ju gå att göra. Frågan är om det sen står som citat på vanligt sätt.

jenses

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 30 okt-07 kl 18:28 »
Ah, en sån dator med handikappad mus är det...
Om du inte öppna ett nytt fönster, behöver du också inte stänger det.
Da får du köra med browserns fram- och tillbaka-knappar:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

och sen resultatet:

Har sett att andra citerar ur olika inlägg samtidigt. Hur gör man det? När jag trycker på citat kommer det ju fram en ny inläggsruta.

Högerklicka på "citera" för första inlägget -> ny fönster, markera allt och kopiera, stäng fönstret.
Högerklicka på "citera" för andra inlägget -> ny fönster, klistra in, markera allt och kopiera, stäng fönstret.
...

Hmm. Förutom att jag inte kan högerklicka på min dator är jag inte säker på att jag fattar. Vilket fönster skulle jag stänga? Meddelanderutan? Hur gör man det? Fast det är klart, markera och kopiera borde ju gå att göra. Frågan är om det sen står som citat på vanligt sätt.
« Senast ändrad: 15 dec-07 kl 13:13 av jenses »

Dela detta:

* Inloggade just nu

1303 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

Så glad att jag hittade denna tidning och det är lite som julafton varje gång den kommer i brevlådan
/Mathilda Oja

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser