Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  glögg  (läst 18475 gånger)

alexthesaint

• Västergötland
SV: glögg
« Svar #60 skrivet: 16 nov-09 kl 14:14 »
åxå nyfiken på nyponen Ingen som vet!!
Ska snart sätta nypon/äpple glöggen, det har dröjt pga platsbrist ;D
Går i glöggfunderingar också. Vi kommer att få många nära och kära hem till jul och jag skulle vilja (för första gången) göra egen glögg. Jag har ganska mycket lingon och blåbär i frysen, så den kan gärna vara baserad på det. Har inte läst genom hela tråden, det kanske redan finns ett redan här...men om ni har nån god sort och vill gärna dela med er, så vore det roligt.
Den får gärna vara alkoholfri eller att man kan tillsätta.. Gärna flera sorter! Vill inte att mina tonårsbarn dricker glögg med alkohol och dom älskar glögg.  Ni alla verkar vara så duktiga att hitta på nya och spännande smaker!   :) :-*
Saftglögg till barnen, vinglögg till vuxna. ;)
Gör saft, rätt stark men med lite mindre socker och värm försiktigt med kryddor i kastrull.
Don´t worry. Be happy.
Klasskamp!

Dela detta:

* Inloggade just nu

635 gäster, 3 användare (1 dolda)
karsan, Smålandstokarna

* Forum

* Om tidningen Åter

- Förvånansvärt väl sammansatt och innehållsrik tidning! Kanske är det just för att den är skriven av entusiaster, inte professionella skribenter, som den andas så mycket glädje och inspiration.
/Jeuce

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser