Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Elbilar och energi  (läst 1737 gånger)

jennsan

Elbilar och energi
« skrivet: 17 okt-07 kl 12:12 »
Jag har försökt att hitta en siffra på hur mycket olika elbilar kräver för att laddas men inte hittat något, är det någon här som har någon idé?

???

sprithitler

• Swedish survivalist.
Re:Elbilar och energi
« Svar #1 skrivet: 17 okt-07 kl 14:45 »
Miljökontoret i Hofors hade en eldriven Skoda Pickup förut, den laddade man i 220 volt med trög 10 amp säkring.
« Senast ändrad: 17 okt-07 kl 14:45 av sprithitler »
Vad skulle du göra?
Om du inte var rädd.
 I touch the fire and it freezes me, I look into it and its black. Why cant i feel, my skin should crack and peel, I want the fire back.  vapenlobbyn.egetforum.se sprithitler.blogg.se

ollebolle

Re:Elbilar och energi
« Svar #2 skrivet: 17 okt-07 kl 18:08 »
Jag tror elbilarna har c:a 20 kWh lagringskapacitet så det är inga jätteenergier som ska in. Jfr med elförbrukningen för en ordinär villa som är i den storleksordningen per dygn.

2000W i 10 timmar går bra med 10A enfas=vanligt hål i väggen.

Har man snabbladdbara batterier blir det lite mer men ändå klarar man sig med t.ex trefas 10A för att ladda upp på några timmar.
« Senast ändrad: 17 okt-07 kl 18:08 av ollebolle »

Dela detta:

* Inloggade just nu

432 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser