Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Elektrisk Rullstol  (läst 2432 gånger)

sprithitler

  • Inlägg: 1059
    • Swedish survivalist.
Elektrisk Rullstol
« skrivet: 17 okt-07 kl 11:21 »
Elektrisk Rullstol togs upp i cykeltråden.
Här är mitt ringa förslag.
Hörnsoffa. Stålram som soffan vilar på och där hjul, motorer, batterier, styrning etc är monterat. Elektrisk servostyrning med möjlighet att styra varje hjul, Navmotor i varje hjul.
Gott om cykelhjälmarmedföres.
Är man riktigt radikal så är ramen fyrkantig istället för at bara ligga under soffan, på så vis får man stomme för Laminatgolv och plats att montera bord, kylväskor och gasolgrill.
Om vi föreställer oss att Soffan framföres som ett L, så är platsen höger bak given som förarposition med joystickstyrning.
Nu är det ju inte alls omöjligt att det finns lite mer begränsningar i vad en Elektrisk Rullstol är, men det är roligare att spåna fritt först. Innan man tittar på de lagtekniska begränsningarna.
Vad skulle du göra?
Om du inte var rädd.
 I touch the fire and it freezes me, I look into it and its black. Why cant i feel, my skin should crack and peel, I want the fire back.  vapenlobbyn.egetforum.se sprithitler.blogg.se

Zigge

  • Inlägg: 601
    • 24volt.eu
Re:Elektrisk Rullstol
« Svar #1 skrivet: 17 okt-07 kl 12:44 »
Mitt bidrag blir en dubbelsäng.

Varma sommarkvällar kan man åka runt i en dubbelsäng med rosa överkast, mycket kuddar och många kramdjur (tjejer gillar sånt).
Skulle det nappa och det blir göka av, är mitt råd att sakta ned till 10 km/h under själva akten och oavsett ställning bör den utföras i färdriktningen. Vad man också bör tänka på är att hålla lite extra till höger, utan att för den sakens skull köra i diket, eller upp på trottoaren. En krock mot en lyktstolpe kan ge en rejäl sträckning, speciellt om missionären praktiseras.  :D

Filip Skräplund

  • Inlägg: 4577
Re:Elektrisk Rullstol
« Svar #2 skrivet: 17 okt-07 kl 16:18 »
Ja tänk vad kul man kunde ha på vägarna om fartdårarna försvann, man införde automatisk ekonomi- och trivselfart
och alla hade autostyrning med gps och antikollisionssensorer.
"I never did give anybody hell. I just gave them the truth and they thought it was hell."  Harry S. Truman

Tompaiuppsala

  • Inlägg: 397
  • Vill så det värker!
Re:Elektrisk Rullstol
« Svar #3 skrivet: 17 okt-07 kl 20:24 »
Mitt bidrag blir en dubbelsäng.

Varma sommarkvällar kan man åka runt i en dubbelsäng med rosa överkast, mycket kuddar och många kramdjur (tjejer gillar sånt).
Skulle det nappa och det blir göka av, är mitt råd att sakta ned till 10 km/h under själva akten och oavsett ställning bör den utföras i färdriktningen. Vad man också bör tänka på är att hålla lite extra till höger, utan att för den sakens skull köra i diket, eller upp på trottoaren. En krock mot en lyktstolpe kan ge en rejäl sträckning, speciellt om missionären praktiseras.  :D


Nä Zigge, skulle det bli göka av stannade jag nog helt och la i handbromsen.. och det enda gosedjuret i sängen skulle vara jag  ;)
« Senast ändrad: 17 okt-07 kl 20:27 av Tompaiuppsala »

HJFF

  • Inlägg: 455
    • Västerbotten
Re:Elektrisk Rullstol
« Svar #4 skrivet: 24 nov-07 kl 19:51 »
Nä Zigge, skulle det bli göka av stannade jag nog helt och la i handbromsen.. och det enda gosedjuret i sängen skulle vara jag  ;)

Kinky, stackars Zigge som måste ha ett levande gosedjur i sängen när han gökar ::)

Zigge

  • Inlägg: 601
    • 24volt.eu
Re:Elektrisk Rullstol
« Svar #5 skrivet: 26 nov-07 kl 08:28 »
 :D Ska Tompa vara med i sängen då får nog gökandet vara.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

411 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser