Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Är mina kaniner konstiga? :)  (läst 760 gånger)

Insanity

  • Inlägg: 349
Är mina kaniner konstiga? :)
« skrivet: 13 okt-07 kl 21:44 »
Jag har tre belgiska jättehanar kvar från kullen född i somras.
Varav en ska jag behålla.

De tre bor fortfarande tillsammans och fungerar hur bra som helst.
De är nu 4,5 månad gamla och jag tycker de borde börjat bråka, men inte.

Oftast ligger de i en stor hög och tvättar varandra och myser :D

Sålde två andra till samma hem för en vecka sen och även de två fungerar toppen ihop och blir väldigt stressade när de inte är med varandra.

När brukar hanar börja bråka? Eller är mina kaniner kanske ett undantag? :D
Har hästar, hundar, katter, höns och kaniner.

Hjälp ett djur! http://www.livlinan.be

Potatisblomma

  • Inlägg: 2404
    • Södermanland
Re:Är mina kaniner konstiga? :)
« Svar #1 skrivet: 13 okt-07 kl 21:50 »
Nja, inget undantag... mina unghanar brukar vara lugnare under höstarna. Säkert spelar både årstid och arv in.
4 månader räknas som något meddeltal, de kan börja bli bråkiga både innan och efter.
Landsflykting i storstan...

Sally

  • Inlägg: 641
Re:Är mina kaniner konstiga? :)
« Svar #2 skrivet: 13 okt-07 kl 23:20 »
Mina två hannar var över halvåret när jag kastrerade dem och de har gått tillsammans hela tiden och uppvisat samma beteende som dina. Mycket mys och puts (även innan kastreringen) och oro när de inte varit tillsammans... ;). Det är första gången jag har jättar och jag är helt såld. Lugna och lite buffliga.

Sally
Går det...så går det!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

411 gäster, 5 användare (2 dolda)
Dalibor, Stengrim, Gröfre Slissing

* Forum

* Om tidningen Åter



- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser