Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Urinvägsinfektion?  (läst 1113 gånger)

bonntösen

• Halland
Urinvägsinfektion?
« skrivet: 12 okt-07 kl 20:02 »
Min ena hanne är lite hängig. Tycker mest han sitter och trycker i "bajs"-hörnan. Kände på hullet och tyckte inte det gick tillbaka likadant som på de andra. Uttorkad? Vad tror ni? Vad göra?
Ägare till två katter, åtta kaniner, sju hönor och en tupp.
Flickbebis född 16/1 2011.

Gösta

Re:Urinvägsinfektion?
« Svar #1 skrivet: 13 okt-07 kl 12:18 »
Låter som matvägran om det inte är ett ålderstecken. Hur gammal är han?
Har du kollat tänderna?
Om allt är ok så prova med att ge färskt enris. Brukar få igång både aptit och mage.
Lycka till
Gösta

bonntösen

• Halland
« Svar #2 skrivet: 18 okt-07 kl 17:34 »
Han är lite över 6 månader, så jag tror inte det är åldern. Tänderna var bra förra månaden, behöver hjälp för att kolla dem så jag får göra det till helgen.
Han har haft en öppen sommarbur och endast haft en låda att krypa in i(fungerat jättebra), det var därför jag tänkte på urinvägsinfektion. Jag flyttade in honom i en ladugården i fredags för att han skulle slippa minusgraderna. Kan de få urinvägsinfektion? Har för mig att jag läst det någonstans. Finns det i så fall någon kur mot det?

Tack för svaret Gösta!
Ägare till två katter, åtta kaniner, sju hönor och en tupp.
Flickbebis född 16/1 2011.

Gösta

« Svar #3 skrivet: 18 okt-07 kl 20:08 »
Hej
Kan det vara så enkelt att han inte gillade att komma in?
Miljöbyte kan ibland orsaka matvägran.
Gösta

Dela detta:

* Inloggade just nu

559 gäster, 1 användare
William

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som alltid mycket nöjd. Stycket med "Att ta vara på en gris" var kanon på alla sätt! Gillar nybörjarbreven mycket.
/Marie Mårtensson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser