Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Örat slokar  (läst 5340 gånger)

Klöverängen

  • Inlägg: 35
Örat slokar
« skrivet: 09 okt-07 kl 19:40 »
Min svenske Päls hanne Napleon har börjat hänga med vänster öra. :-\
Han verkar inte kunna hålla det uppe. Vad kan ha hänt med örat. Kan man bryta öronen???? Kan han ha klämt det eller finns någon "sjukdom" som typ förlamar kaninen på detta sett. Har aldrig varit med om detta tidigare.

Jag har ju sett att kaninerna fäller öronen åt alla möjliga  håll men de brukar ju ställa öronen upp tillslut. Detta har hållt på i snart en vecka..

Monika

Kimma

  • Inlägg: 17138
  • De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
Re:Örat slokar
« Svar #1 skrivet: 09 okt-07 kl 22:07 »
Hur hänger örat?
Från basen eller mitt på?
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Klöverängen

  • Inlägg: 35
Re:Örat slokar
« Svar #2 skrivet: 16 okt-07 kl 13:13 »
Örat hänger uppefrån huvudet, ser ut som hos en vädur. Ett öra upp och ett öra ner... :-\

Tyvärr har det ännu inte ställt sig upp.
Undrar om han har ont :'(
monika

beekeepern

  • Inlägg: 1225
  • Biodling honung. Säljer bin och avläggare.
    • Värmland
Re:Örat slokar
« Svar #3 skrivet: 16 okt-07 kl 19:04 »
Hej! Har själv korsningsdjur med liten % vädur i,
på två av dem så hänger ena örat.
mvh. beekeepern
Man måste sätta sig ner ibland, så att själen hinner i fatt.
Sökare...
Eller så kan det vara bättre att resa sig från datorn och göra något praktiskt ett tag, för att rensa skallen.

Charlotte

  • Inlägg: 5285
    • -
Re:Örat slokar
« Svar #4 skrivet: 16 okt-07 kl 19:50 »
 Är han vuxen?
Jag har haft angoraungar som hade vädursöron ett tag i sitt liv. Efter en tid reste sig öronen, men de hängde alltså precis som på en Fransk vädur.
 Är han nyligen märkt i örat? Jag har hört om några som fått hängöra ett tag efter.
Mina vädurskorsningar har öronen lite olika olika dagar...
                                   Mvh
                                Charlotte
"He is your friend, your partner, your defender, your dog.
You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion"

Kimma

  • Inlägg: 17138
  • De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
Re:Örat slokar
« Svar #5 skrivet: 16 okt-07 kl 20:19 »
Örat hänger uppefrån huvudet, ser ut som hos en vädur. Ett öra upp och ett öra ner... :-\

Tyvärr har det ännu inte ställt sig upp.
Undrar om han har ont :'(
monika
Han har nog inte ont, om inte det är en inflammation i örats muskel, då kan han ha lite ont och då kan örat fall ihop så. Men då är det som regel varmt på stället. Det kan också vara en medfödd försvagning i örats muskel och då lär örat aldrig resa sig igen. Eller tredje alternativet att det kommer av att han nyligen blivit märkt i örat.
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Edgar

  • Inlägg: 3246
    • -
    • Kennel Hustomten
Re:Örat slokar
« Svar #6 skrivet: 21 okt-07 kl 10:12 »
Hej!

Läste precis att A-vitaminbrist kan göra att öronen viker sig. Dock finns andra symptom också,  tillväxminskning, koordinationssvårigheter, kramper, blindhet.

Edgar
 


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

335 gäster, 1 användare
Oskari

* Forum

* Om tidningen Åter



- Tycker det verkar vara en mycket innehållsrik tidskrift. Användbara tips och råd för den nyfikne och för de som vill utveckla sitt bruk med hand och hjärta. Tack!!
/Märit Newberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser