Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Myskankhanar tillsammans  (läst 1268 gånger)

Tuve

• Skåne
Myskankhanar tillsammans
« skrivet: 07 okt-07 kl 19:57 »
Blir det problem av att ha flera myskankhanar på samma gård?

christine

• Bor i Skinnskatteberg, Västmanland.
    • Västmanland
Re:Myskankhanar tillsammans
« Svar #1 skrivet: 07 okt-07 kl 22:14 »
Inga större problem. Har några drakar och det går bra. Bara de har plats att gå undan ifall att. ;)
Söker en livskamrat som vill bo med mig på gården.

Tuve

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 08 okt-07 kl 21:27 »
Så bra. Tack för svaret.

o-linda

• Småland
« Svar #3 skrivet: 09 okt-07 kl 08:07 »
Jag hade ett tag två drakar tilsammans, syskon tror jag, samt 6 st honor. Gick bra ett tag sen kom räven och tog 4 honor så endast två fanns kvar varav den ena låg på ägg. Då vart det liv i "ankgårn". Tydligen slogs dom om den hona som just då ej låg på ägg. Slutade med att jag gav bort en drake. Såg ut att vara ganska våldsamma slagsmål.
Bor med make, 2 hundar, 2 katter, Gutefår, myskänder och höns o gäss

Poe

• Hälsingland
« Svar #4 skrivet: 10 okt-07 kl 15:40 »
Usch då... :-\  Av en händelse så har vi inte mindre en 3 myskankhanar just nu (2 unga bröder och deras pappa) och bara 3 tjejer...
  Hittills går det bra, pojkarna håller sig undan från "pappa" och allt är frid och fröjd, men vi hade tänkt försöka få ungarna sålda så snart som möjligt för deras egen säkerhets skull. Men det lär nog bli svårt... Förmodligen kommer vi nog att bli tvungna att slakta dem, för jag tror inte att pappan kommer att tillåta de här "snorvalparna" på hans område länge till.

Skojarbråten

« Svar #5 skrivet: 11 okt-07 kl 11:32 »
Hos mig går det inte alls! Det funkar första halvåret, men så fort hanarna börjar bli vuxna blir det världens slagsmål. Och de slåss så att det blir blodvite!

Här går de lösa ute på dagarna, så att ha plats att gå undan på hjälper inte om de inte VILL gå undan.  :(
Antingen så finner vi en väg eller så gör vi en.

drakvinga

• Småland
« Svar #6 skrivet: 11 okt-07 kl 13:26 »
Jag hade pappa och son tillsammans med resten av honflocken. och det var sådant fruktansvärt blodvite att jag fick ta bort den yngre, dom bet sönder honom totalt i ansiktet  :'(
Bor på stor gård i kronoberg. med man barn och djur

Dela detta:

* Inloggade just nu

435 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidningen. Köper ingen annan än denna.
/Christina K

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser