Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  någon som kan slakta i blekinge?  (läst 872 gånger)

saris

någon som kan slakta i blekinge?
« skrivet: 07 okt-07 kl 16:38 »
Jag har fått en kull kaninungar av gotlandskanin som jag inte vet riktigt vad jag ska göra med. Modern och fadern är nämligen syskon så jag kan ju inte gärna avla vidare på dem och jag tror inte heller att någon vill köpa dem....? De har varit på rymmen i sommar, de båda syskonen som i vanliga fall hade varsin bur. Fast nu är hannen kastrerad så nu går de tillsammans igen.
 Iallafall, står jag här med 6 underbart söta kaninungar som jag måste bli av med. Jag har funderat mycket på möjligheten att slakta dem men det varken vill eller har jag rätta kunskapen till att göra själv så nu tänkte jag höra mig för om detfinns någon här som har möjlighet att komma hit och slakta. Givetvis mot betalning eller kanske kaninkött?
Den ena kaninungen är så fin, alldeles vit med grå nos. Honom hade jag gärna behållit om det varit en flicka :-\ För då kunde hon gått tillsammans med den kastrerade hannen och de två andra honorna.
Ungarna är ca 9 veckor nu, när är det dax för att slakta?

Gösta

Re:någon som kan slakta i blekinge?
« Svar #1 skrivet: 07 okt-07 kl 21:28 »
Normalt slaktas inte Gotlandsrasen förrän tidigast vid 20-22 veckor.
Gösta

theresepålsson

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 11 okt-07 kl 13:19 »
är det inga fel på dem så tycker jag att du kan försöka skänka bort dem genom nån annons. finns säkert nån som vill ha..

Jullan

• Småland
    • Sevedstorp Rådgivning
« Svar #3 skrivet: 11 okt-07 kl 16:21 »
Kontakta Halle här på forumet. Han bor inte långt från blekinge och jag vet att han slaktar kaniner lite då och då.

solkatten

• Väskor, kuddar, plånböcker mm med härliga motiv
« Svar #4 skrivet: 11 okt-07 kl 17:58 »
Det har tagits upp tidigare Kaninslaktartråden

Dela detta:

* Inloggade just nu

515 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastiskt inspirerande
/Catarina L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser