Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Den hemlige kocken  (läst 6609 gånger)

Våmhuskullan

• -
SV: Den hemlige kocken
« Svar #20 skrivet: 28 mar-08 kl 16:20 »
Citera
Efter att vänner läst och förfärats över boken och efter att ha läst tråden så har jag nu också köpt Den nakna kocken... 156: på Adlibris

idag har jag beställt den hemliga kocken tillsammans med E-nummer boken (59-) , ska bli intressant.

Citera
ok jag fattar att äckligt e en individuell sak.jag tycker inte att d e äckligt att de blåser in luft i glass.dessutom äter jag inte glass.vad jag tycker är äckligt är att t.e.x.i filmen "vårt dagliga bröd",en scen däri:männen som ska bespruta maten sätter på sej hela overaller, stövlar, å långa handskar å sen "VÄRSTA" gasmasken över hela ansiktet,d e den maten som männskor äter som inte äter ekologiskt å liknande.en annan scen är kyckling hanteringen.jag vill inte ens nänma d här för de e "SKRÄCK SCENARIO"-"SKRÄCKFILM".den som hyr den på dvd om ett halvår,ta med en "SPY HINK"vid tvn,å bered er på d värsta ni kanske  aldrig nånsin sett inom mathantering."EN RIKTIG RYSARE",tycker jag iaf.s stod "MAGSTARKT"vid filmens bilder,men aldrig kunde jag tro att d var så vidrigt,som sagt jag grät å önskade att jag haft hinken,hälsar bushwomen
kommer tydligen ut 16 april
« Senast ändrad: 28 mar-08 kl 16:28 av färnäskullan »

kattenihatten

• omina mea mecum porto
    • Norrbotten
SV: Den hemlige kocken
« Svar #21 skrivet: 21 apr-08 kl 18:42 »
jag har precis läst ut den. Vilken bra bok!

Författaren påpekar självklara saker som att om en produkt innehåller smakförstärkare och förtjockningsmedel etc. så är det ett kvitto på att produkten har så undermåliga råvaror i så små mängder och så hårt prosseserat att man var tvungen att tillsätta diverse e-nummer för att det ska gå att äta.......hmmm.....inte mums direkt.

..Sedan så kanske man borde bli misstänksam när det står delikatobollar, och skumraketer i varuhus gången, och de beräknas hålla i ca 1 år.....utan kylning. Vad har de satt i för att åstadkomma det?

Läs boken, berätta om boken, och läs innehållsförteckningarna!
Live simply......so that others may simply live.

Dela detta:

* Inloggade just nu

366 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Dessa välarbetade tidningar ger stor inspiration till att klara sig själv.!
/Inspiration

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser