Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Avelsägg anka  (läst 1086 gånger)

Brokullen

• Dalsland
Avelsägg anka
« skrivet: 25 sep-07 kl 08:35 »
Har blivit erbjuden att köpa avelsägg av pekinganka,hur är det så här års är det sämre kvalite på avelsäggen?
Bor på en liten gård med man,2 utflugna+1 barn hemma,2 hästar,2 katter,en olde english bulldog och en grandis, vaktlar, mignonankor, linderödsgrisar och en massa höns.

sallyomolly

• Gäst
Re:Avelsägg anka
« Svar #1 skrivet: 25 sep-07 kl 08:47 »
Jag har kläckt hela hösten av ägg från posten och jag måste säga att vissa sorter är omöjliga medans andra är jättebra kläckning på.

Sen är det ju så att när de skickas per post kan det ju hända saker så man kan ju ha otur.

Silkes har funkat för mig hela sommaren och hösten medans andra sorter vart stört omöjliga, de har både dött i skalen och slutat utvecklas i tidigt stadie el oxå inte blivit nåt alls. Så visst har hösten inverkan, och posten.

Så vill du absolut ha vuxna djur till våren kommer så försök men ma måste vara beredd på att allt kan hända.

Dela detta:

* Inloggade just nu

553 gäster, 1 användare
William

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningarna blir utnötta och får fötter. Bara kompletterar gamla tidningar så alla finns :) Viktigt.
/Jandi

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser