avmanksningen skedde pg.a att jag har en pmplaceringsknine hemma som har gått i karkatän i över en måand, han är nu ihopsläppt med de andra, alltså i burarna brevid de andra, de visade sig för 1 vecka sen att han var full med mask, han var dock inte lös i magen.
det kröp många maskar i varje liten kula.
jag gjorde då så att jag valde att avmaska alla kaninerna som var i samma avdelning i stallet, samt avmaka katt och hund samtidigt.
alla kaninerna bor inne nu, pg.a. kaninpesten som härjar runt om i landet.
det verkar som att han håller på att bli bättre, han har ätit en liten bit morot, samt en godispinne (för kaniner)som jag vann på ett lotteri, (skulle aldirg köpa nåt såtn annas) den var fylls med honur och nötter så han har nog fått i sig energi. han verkade inte ha lika allvarlig diarée längre, jag hoppas att det är på bättringsvägnarna.
Den lille kaninen som är 4 månader väger 5 kg och är av rasen tysk jättesceck, han är min första egenuppfödda unge osm jag har sparat och har mkt fin teckning, jag skulle bli helt förkrossad om han strök med, men det känn som om han mår bättre nu.
Han är inte kladdig runt baken längre, och det luktar inte lika äkckligt längre.
tavk för alla tips och råd, jag hör av mig hur man mår.