Hej!
Har en jättefin hona som vart på rymmen i några veckor. Hon har huserat uppe på höskullen och vi har sett henne ibland strax utanför lagårn. Nu lyckades vi få tag i henne för ca en vecka sen då hon strövade omkring i lammboxen, so far so good... Men sen vi har satt tillbaks henne i buren har hon varit väldigt "stel". Hon rör sig inte eller reagerar på nåt sätt när man klappar eller pratar med henne. Inte heller när jag kommer med mat. Enda sättet jag vet att hon över huvud taget rör på sej och äter är att hon sitter i olika delar av buren när jag kommer och maten är borta.
Hon satt tillsammans med sin syster innan hon rymde, men jag vågade inte sätta ihop dom igen efter så lång tid ifrån varann. Kan hon bli bättre om hon får sällskap tro? Ska pröva sätta ut avelshonorna i hägn snart. Hon var lite restriktiv även när hon satt med systern, men på ett mera normalt sätt. Systern är mera framåt.
Hur ska man göra för att få henne pigg och glad igen? Hon kan ju vara sjuk men tror inte det eftersom hon blev så här så fort vi satte henne i buren igen.
Blir orolig när hon är så här för hon kan ju inte må bra.
Mvh elin