Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  rädd (?) kanin vad göra?  (läst 1131 gånger)

gård t salu

• Uppland
rädd (?) kanin vad göra?
« skrivet: 24 sep-07 kl 12:18 »
Hej!
Har en jättefin hona som vart på rymmen i några veckor. Hon har huserat uppe på höskullen och vi har sett henne ibland strax utanför lagårn. Nu lyckades vi få tag i henne för ca en vecka sen då hon strövade omkring i lammboxen, so far so good... Men sen vi har satt tillbaks henne i buren har hon varit väldigt "stel". Hon rör sig inte eller reagerar på nåt sätt när man klappar eller pratar med henne. Inte heller när jag kommer med mat. Enda sättet jag vet att hon över huvud taget rör på sej och äter är att hon sitter i olika delar av buren när jag kommer och maten är borta.
Hon satt tillsammans med sin syster innan hon rymde, men jag vågade inte sätta ihop dom igen efter så lång tid ifrån varann. Kan hon bli bättre om hon får sällskap tro? Ska pröva sätta ut avelshonorna i hägn snart. Hon var lite restriktiv även när hon satt med systern, men på ett mera normalt sätt. Systern är mera framåt.
Hur ska man göra för att få henne pigg och glad igen? Hon kan ju vara sjuk men tror inte det eftersom hon blev så här så fort vi satte henne i buren igen.
Blir orolig när hon är så här för hon kan ju inte må bra.
Mvh elin

gård t salu

• Uppland
Re:rädd (?) kanin vad göra?
« Svar #1 skrivet: 25 sep-07 kl 16:46 »
nån som vet hur jag gör bäst?
Mvh elin

Paulineee

• www.landverkskaniner.dinstudio.se
rädd (?) kanin vad göra?
« Svar #2 skrivet: 26 sep-07 kl 09:02 »
Hej!
Jag tycker du ska ha kaninerna tillsammans igen för de kan få hon att slappna av och känna sig mer lugn och säker. De är inte konstigt att hon beter sig sådär efter att hon har varigt lös så länge. Men tästa att släppa ihop dom igen iallafall!  :)
Lycka till! ;)
Mvh Pauline
www.landverkskaniner.dinstudio.se

gård t salu

• Uppland
« Svar #3 skrivet: 26 sep-07 kl 09:57 »
ok tack :) dom ska få komma ut allhopa i nya hägnet idag, så får vi se hur det går för henne.
Mvh elin

Sally

« Svar #4 skrivet: 26 sep-07 kl 23:11 »
Tror också på "sällskap" som botemedel. De känner säkert igen varandra...Skulle de kivas, så får du väl sära dem och kanske ha dem i burar "bredvid" varandra ett tag. Så gör jag nu när jag ska introducera en ny hona för mina två kastrerade hannar. Honan kommer bra överens med den ene hannen, medan den andre är mer avvaktande. Vi får se hur det går. Honan tycker bara det är toppen..oavsett hur tjurig den ene hannen blir  ;).

Sally
Går det...så går det!

gård t salu

• Uppland
« Svar #5 skrivet: 30 sep-07 kl 19:35 »
 :DNu mår hon bättre! :D
Har släppt ihop henne tillsammans med 7 andra damer i deras nya burhägn. Det har gått jättebra och hon verkar helt normal och glad igen :D :D
Tack för svaren!
Mvh elin

Dela detta:

* Inloggade just nu

568 gäster, 1 användare
William

* Forum

* Om tidningen Åter

Kan verkligen rekommendera denna utmärkta matnyttiga publikation! Blir förvånad varje gång den dimper ner hur bra och detaljerade artiklarna är. Dessutom mycket inspirerande. :)
/Anders Ö

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser