blandning Sabelpoot (Mille Fleur) o dv. Kochin?

Startat av AnnikaE, 23 Sep-07 kl 13:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

AnnikaE

för ras jag tror det är dvärgkocking men jag är inte säker om man tittar på den svarta bakfjädrarna, och vad är det för kön på de./Annika
Trio med Ostfriesiska möwen höns ( Tysklant höns). 2 Katter . Har haft höns sen -04.

Mossie

Skulle TRO  :-\att det är något annat inblandat, stjärten är alldeles för "rätt upp". Kockarnas är mjukare rundad.
Har du köpt dom som rasrena? Vilka fler raser hade uppfödaren? En blandis öl.dvärg/dv.kochin vi hade såg ut så där.
Det finns inga dumma djur-bara dumma människor.

Sally

Tycker det låter som en rimlig blandning. Och det är väl en tupp?

Sally
Går det...så går det!

AnnikaE

Citat från: Mossie skrivet 23 Sep-07 kl 15:19
Skulle TRO  :-\att det är något annat inblandat, stjärten är alldeles för "rätt upp". Kockarnas är mjukare rundad.
Har du köpt dom som rasrena? Vilka fler raser hade uppfödaren? En blandis öl.dvärg/dv.kochin vi hade såg ut så där.

Jag tog ägg från en granne och vi trodde det var dvärgkocking ägg, men hon har oxså Mille Fleur det kan vara hon som är mamman för han är väldigt fläckig. Kan man se om det är en tupp./Annika
Trio med Ostfriesiska möwen höns ( Tysklant höns). 2 Katter . Har haft höns sen -04.

HøneLine

Jeg tenkte Mille Fleur da jeg så de lange... vet ikke hva de heter, men de fjærene som stikker ut bak bena liksom.... han var fin da  :D
Har av höns; Barnevelder,- Stor och Dvärg, Hedemora, Svarthala Marans, Dvärg Silke, Dverg Kochin och Ancona.

Mossie

Om det är en tupp och färgerna håller i sig så tror jag han blir jättetjusig :D
Det finns inga dumma djur-bara dumma människor.

Bruja

Hej

Jag ser det som en tupp och kan det vara en blandning av Mille Fleur och dv Kochin?

han är väldigt snygg i alla fall!  ;D

mvh
Carmen

Vi slutar med Google-annonser för att finansiera hemsidan.
Här kan du lämna ett frivilligt bidrag till tidningen och forumets fortlevnad.
Tack!

* Online just nu

447 Gäster, 2 användare
von tratt, beekeepern
Som ni alla märker ser forumet galet ut just nu. Det är första steget i en stor uppdatering. I dag lördag börjar jag fila på att snygga till det lite så man känner igen sig. Alla buggar och knepigheter skickas gärna till petter@alternativ.nu eller postas i denna tråd  /Petter

* Forum

* Om Tidningen Åter

- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J