Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Myskis ägg  (läst 1323 gånger)

Taggis

• vänner
Myskis ägg
« skrivet: 17 sep-07 kl 18:08 »
Jag har en liten undran.....låter det från deras ägg precis innan det kläcks så som det gör från kycklingar ?En kompis sa attt om man knackar med fingret/nageln på ägget så "svarar" ungen genom att picka . Har en hona som legat tiden ut snart så det vore kul att veta om det hördes nåt & när tex dagarna innan el. dagen innan.
Bor på landet med man & barn samt katter,hund,höns,ankor,får

christine

• Bor i Skinnskatteberg, Västmanland.
    • Västmanland
Re:Myskis ägg
« Svar #1 skrivet: 17 sep-07 kl 19:35 »
Är det inte bättre låta honan vara ifred tiden ut. Bättre med en överraskning när det piper i boet. ;D
Söker en livskamrat som vill bo med mig på gården.

brantas

• www.brantas.se
    • Halland
    • brantas
« Svar #2 skrivet: 17 sep-07 kl 20:22 »
här piper det i allafall i äggen innan de kläcks.
Planerar Hönsbytardag i Väröbacka den 20/4 mer info på www.brantas.se
ALLA är välkomna !

Taggis

• vänner
« Svar #3 skrivet: 17 sep-07 kl 23:24 »
Jag stör inte min myskishona nu när hon ligger på ägg men när hon går ut & äter o dricker passar jag på att känna  över äggen så alla ägg är ok. Skulle inte falla mej in att börja känna medans hon ligger på dom ,tror inte jag varit så poppis .
Bor på landet med man & barn samt katter,hund,höns,ankor,får

Bruja

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 18 sep-07 kl 10:31 »
Jag stör inte min myskishona nu när hon ligger på ägg men när hon går ut & äter o dricker passar jag på att känna  över äggen så alla ägg är ok. Skulle inte falla mej in att börja känna medans hon ligger på dom ,tror inte jag varit så poppis .

Hej

Visst är det så att man inte kan låta bli o kika då man vet om att det är dags?!
Min hona flyttade sig aldrig en centimeter två dgr före och två dgr efter, så man fick kika o se om det stack ut ett lite huvud... ;D

mvh
Carmen

Dela detta:

* Inloggade just nu

668 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser