Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Första skörden är slungad!!  (läst 1203 gånger)

mille

• Gångemad - småskalig lammuppfödning och biodling
    • -
    • Gångemad
Första skörden är slungad!!
« skrivet: 10 sep-07 kl 14:24 »
Äntligen är första honungen skördad, slungad o silad! Ympen står i kylen och burkarna i diskmaskinen. Ungarna blev överlycklig över nyslungad honung på mackan och så även jag :D

Jag skulle tro att det blev 10-15 kilo på mitt samhälle från den 19:e juli. Helt klart nöjd är jag med det.

Gotlandsfår och blandisar. Highland Cattle. Frigående hönor samt ett gäng katter och kaniner. Odlar en del och plockar gärna bär. Nygammal biodlare och trebarnsmamma.

televinken

• Gäst
Re:Första skörden är slungad!!
« Svar #1 skrivet: 10 sep-07 kl 20:40 »
Grattis! Nu blev jag avundsjuk. Jag inser att jag har en hel stor spännande värld  att upptäcka.
Men nästa sommar kanske...

mille

• Gångemad - småskalig lammuppfödning och biodling
    • -
    • Gångemad
Re:Första skörden är slungad!!
« Svar #2 skrivet: 10 sep-07 kl 22:11 »
Tack, tack! Jag är så stolt idag... :D

Det här är ju bara hur kul som helst!!
Gotlandsfår och blandisar. Highland Cattle. Frigående hönor samt ett gäng katter och kaniner. Odlar en del och plockar gärna bär. Nygammal biodlare och trebarnsmamma.

Dela detta:

* Inloggade just nu

303 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

Episk tidning! Har följt mig från intresserad till självhushållare med gård och allt.
/Mikael Book

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser