Jag och min pojkvän tycker om att pyssla med olika typer av hantverk. Nu är vi inne på mycket textilhantverk. Han lär mig bland annat nålbindning och brickbandsvävning. Vi har också precis kommit igång med en massa sömnadsprojekt. Vi ska köpa en symaskin snart, men än så länge åker vi till föräldrarna och syr.
Vi bor i en liten etta och det blir himla svårt att få plats att klippa typ och skapa mönster och ställa upp symaskin. Då kom vi på den briljanta idén att gå ihop med andra människor och hyra en lokal där man kan ha sina symaskiner, stora bord för klippning, kanske vävstol, tyger och annat. Det kanske kryllar av såna ställen redan, men jag vet inte hur jag ska hitta dom!
Är det någon som känner att det kunde vara en kul grej att starta upp? Kanske som studiecirkel? Har någon tips på var jag skulle kunna tänkas hitta ställen där man kan ha sin symaskin och skapa tillsammans med andra utan att gå en kurs? Man skulle kunna hjälpa varandra, lära olika tekniker och bidra med vad man har i materialväg (mönster, maskiner, redskap, kunskap).