Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  potatis  (läst 2475 gånger)

jaja

potatis
« skrivet: 02 sep-07 kl 12:53 »
Är det någon som har en aning om var man kan få tag i sättpotatis blå mandel eller någon sort som är liknande så hör gärna av er.

Ajon

• -
Re:potatis
« Svar #1 skrivet: 30 sep-07 kl 11:01 »
Gå med i sesam, en förening som bevarar grönsaker, finns där en man som heter Patrik Ytterholm tror jag. Han har väldigt bra koll, annars kan du kanske få några knölar av mig nästa höst då jag har hämta lite utsäde uppe hos Patrik som ska odlas nästa säsong
Vi bor utanför Valdemarsvik, har två barn och hund, katter, Gotlandskaniner, Kindahöns, Svensk blå anka, fjällkor, linderödsvin, nordsvenska brukshästar som skötter jord- och skogsbruket. Odlar fett med grönsaker. Tror på den svarta fanan.

TobiasJ

« Svar #2 skrivet: 01 okt-07 kl 03:00 »
Blå mandel köpte jag på plantskolan här hemma i Munkedal förra våren, såg senare att även coop i Uddevalla sålde den.. Kommer inte ihåg vad det var för leverantör men det var en ganska vanlig, Stubbetorp kanske..
Den borde inte vara svår att få tag på, i alla fall borde dom ju kunna beställa hem den på din närmaste coop-butik..
Lycka till!!

Pirum

• -
« Svar #3 skrivet: 01 okt-07 kl 20:51 »
Stubbetorp hade, om jag inte minns helt galet, just Blå mandel för ett par år sedan. I år hittade jag den dock inte - ska erkänna att jag inte letade så noga heller. Men kanske kan den vara något för nästa år. Ska rensa rejält i potatisleden, har alltför många sorter tyvärr, kanske blir det plats för Blå Mandel.

TobiasJ

« Svar #4 skrivet: 01 okt-07 kl 23:02 »
Ja blå mandel är verkligen en underbart god potatis, en annan att rekomendera är amandine..

Dela detta:

* Inloggade just nu

555 gäster, 3 användare (1 dolda)
mulle mullvad, Luffsen

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser