Bebis till våren!!!

Startat av Gräbban, 31 Aug-07 kl 21:44

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Gräbban

Veterinären var ute och konstaterade dräktighet på mitt ardennersto idag1! :D :D
Nu hoppas jag att allt ska gå bra, sen hoppas jag att det blir ett stoföl.
Sååå glad!!!!! :D
Om det går som en anka, ser ut som en anka och låter som en anka- då är det mycket troligt att det ÄR en anka...

Uddabudda

Grattis, vad kul!

Citat från: Gräbban skrivet 31 Aug-07 kl 21:44
Veterinären var ute och konstaterade dräktighet på mitt ardennersto idag1! :D :D
Nu hoppas jag att allt ska gå bra, sen hoppas jag att det blir ett stoföl.
Sååå glad!!!!! :D
Självhushåll till nytta och nöje

februaribarn

Grattis till den blivande bebishästen :)

Falin

Grattis!  :) Håller tummarna för stoföl!

Själv är jag lite deppig, för mitt sto som var dräktigt i maj har nu börjat brunsta....  :-\

Brokullen

Har också förhoppningsvis föl på gång,stoet är betäckt tredje veckan i juni och har inte sett någon brunst än.Hoppas inte hon luras ;)
skall släppa hingsten till henne i veckan igen, då brukar det märkas,annars är det nog läge nu för ett ultradjud,väldigt spännande för det blir i sådana fall första avkomman från min avelshingst.
Bor på en liten gård med man,2 utflugna+1 barn hemma,2 hästar,2 katter,en olde english bulldog och en grandis, vaktlar, mignonankor, linderödsgrisar och en massa höns.

Gräbban

Själv betecknar jag mig som pessimist-realist, så jag kommer nog inte känna mig säker förrän fölet är inkört..... ;)
(Man ska inte ropa hej förrän man fått ett bäcken...)
Om det går som en anka, ser ut som en anka och låter som en anka- då är det mycket troligt att det ÄR en anka...

Sar

Vad roligt, grattis! ;D Jag ska också få ett föl om allt går vägen. Dräktigheten har just passerat 100 dygn. Jag längtar så!!!! :)

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

424 Gäster, 4 användare (1 Dolda)
gorlan, Mårten Falk, peter_63