Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Elak fönixtupp..  (läst 3798 gånger)

Margit

• Gäst
Re:Elak tupp
« Svar #20 skrivet: 04 sep-07 kl 12:06 »
Jag protesterar mot namnvalet!!! ::)  >:( ::) ;)

;D Jag tycker du ska känna dig hedrad!  ;)
En av våra hönor har sonen döpt till Ingela, efter hans favoritfröken. På föräldramötet förra veckan viskade fröken Ingela till mig att jag skulle hälsa hönan Ingela...då förstod jag att Elias hade berättat för henne... :-[ ;D

De andra två heter Ulla och Marianne - det visade sig sedan att min moster heter både Ulla och Marianne  ;D  ;D
« Senast ändrad: 04 sep-07 kl 12:07 av Margit »

Helenan

• Gäst
« Svar #21 skrivet: 04 sep-07 kl 13:26 »
 ;DJa det ska man kanske ;D Hoppas Helena är en snäll höna som inte pickar på små kycklingar el dyl. Vore tråkigt att höra att Helena hamnar på middagsbordet :o ;D ;D

Prata med en granne härom dagen och berättade att förra årets tupp, Sotis, gjorde vi Sotis-soppa på. Innan hon kopplade såg hon lite chockad ut. Hennes hund hette Sotis innan de bytte namn till Otis ;D
« Senast ändrad: 04 sep-07 kl 13:27 av Helenan »

Nypålandet

« Svar #22 skrivet: 04 sep-07 kl 20:48 »
För att dra vidare på namntemat:

Huvudtuppen heter Knut, detta för att jag inte får lova att döpa kommande sonen till detsamma. Frugan lade in veto, men det ska fan finnas minst en Knut i huset.  :P
« Senast ändrad: 04 sep-07 kl 20:48 av Nypålandet »

Päran

• Agda med 2007-års kycklingar
    • Ångermanland
« Svar #23 skrivet: 04 sep-07 kl 22:05 »
Ska man ha en, så ska man, om det så blir en tupp ist.  ;D ;)
"Bonnjänta" med hästar, kor, katter, kaniner, ankor och höns. Mignoner och blandrasankor.
Dv. Fönix, dv.Vithätta, dv.Kochin, dv.Silke,Wyandotte, Brahma, Orpington, Hedemora och blandisar. Åsså  2 barn å "gubbe" förståss.
Utanför Örnsköldsvik bor vi.

Päran

• Agda med 2007-års kycklingar
    • Ångermanland
« Svar #24 skrivet: 04 sep-07 kl 22:09 »
Glömde ju skriva om II:an (Helena), ikväll så satt hon så fint på pinnen med leghornshönan coh de andra satt på pinnen bredvid, så jag tror att det berodde på färgen som I:an hade, (mörkt huvud)
Hon värpte föresten ett ägg idag med :o, snacka om överraskning.
"Bonnjänta" med hästar, kor, katter, kaniner, ankor och höns. Mignoner och blandrasankor.
Dv. Fönix, dv.Vithätta, dv.Kochin, dv.Silke,Wyandotte, Brahma, Orpington, Hedemora och blandisar. Åsså  2 barn å "gubbe" förståss.
Utanför Örnsköldsvik bor vi.

Bruja

• Gäst
« Svar #25 skrivet: 05 sep-07 kl 00:29 »
Hej!

Kul att det ordnade sig!  ;D

mvh Carmen

Dela detta:

* Inloggade just nu

437 gäster, 2 användare
pow, Nataks

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jättenöjd och glad över tidskriften Åter!
/ Märit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser