Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  jag behöver hjälp!  (läst 1117 gånger)

gård t salu

• Uppland
jag behöver hjälp!
« skrivet: 24 aug-07 kl 11:15 »
min nyinköpta kanin fick ungar idag... hade ingen aning om att hon var parad. hon hade kommit utanför buren och ungarna låg på rad när jag kom. 5 levde fortfarande men två hade frysit ihjäl. tog dom 5 och la dom mot magen med händerna runt i kanske en dryg timme tills de var helt genom varma. satte sen ner dom i buren med en skrapbräda runt boet och satte ner mamma och gav mat. har jag gjort rätt nu, och vad ska jag göra i fortsättningen? det här e min första kull...
jag tror vi haft oinbjudna tvåbenta gäster i lagårn, eftersom de inte e första gången kaniner har vart ute när vi kommit. i dag stod två burar på glänt och bakdörren till lagårn var vidöppen... vi e alltid noga med att stänga allting när vi går. Vad kan man göra åt detta? nån som vet?
Mvh elin

Rosa

• ♥♥ Limousin ♥♥
    • -
Re:jag behöver hjälp!
« Svar #1 skrivet: 24 aug-07 kl 11:18 »
Låsa dörren kanske  ;)
Ekologisk Limosinkor Blondekor och Fjäll/Fjällnärakor.
25Leicesterfår & 9 Helsingefår.Limousine ♥ har lägst foderförbrukning/kg tillväxt.

gård t salu

• Uppland
« Svar #2 skrivet: 24 aug-07 kl 22:41 »
vill nog helst inte låsa pga brandrisk... låser aldrig om mina djur så. kanske kan gräva en varggrop utanför dörren :)

bonus

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 24 aug-07 kl 22:56 »
om kaninen så är det ju bara att vänta och se, förhoppningsvis går det bra. annars får du försöka nappa upp ungarna för hand om du vill.

jag tror vi haft oinbjudna tvåbenta gäster i lagårn, Vad kan man göra åt detta? nån som vet?
Mvh elin

>:( man sätter upp en STOR ARG skylt med att man har en stor farlig hund/gås/getabock som hatar alla objudna besökare!

Vinterhem

• Carpe Noctum, Carpe Vitam!
« Svar #4 skrivet: 25 aug-07 kl 00:41 »
Förslag på skylt-text:
Varning för Hunden!
(Han skäller inte)
Om hunden biter sej fast, stå lungt kvar och invänta hjälp.
Citybo på väg utåt i sakta mak, Singel, med datorn som sällskap och egen motorsåg.. Restaurerar och renoverar sitt lilla torp tills det går att bo mest där, långt borta från stadens brus och stress.

Kaah

• Madicken 4v
« Svar #5 skrivet: 25 aug-07 kl 08:03 »
Förslag på skylt-text:
Varning för Hunden!
(Han skäller inte)
Om hunden biter sej fast, stå lungt kvar och invänta hjälp.

Hahaha.  "om hunden biter, stå still...... bra idé.

Vi har en bild på en Dobermann, det har hjälpt hittills. Till saken hör ju att vi även har en sån, så han syns ju till då och då också.

Lycka är att se mina barns hjärtan skratta    /k

Dela detta:

* Inloggade just nu

380 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser