Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Inkopiering.  (läst 1447 gånger)

Gröfre Slissing

• Gäst
Inkopiering.
« skrivet: 19 aug-07 kl 20:04 »
Hej! Tyvärr tycks det vara omöjligt skriva i ex. "Words" och sedan överföra det ograverat till inlägg på detta forum! Detta är beklagligt; önskar att det vore möjligt att på ett enkelt sätt skapa inlägg och sedan vid ett för mig lämpligt tillfälle "pilla" in det! De så kallade koderna och smajlrarna kan ju tillföras senare!  Hälsningar! G S

Anso1971

• Dalarna
Re:Inkopiering.
« Svar #1 skrivet: 19 aug-07 kl 20:31 »
Vad är det som inte fungerar? När jag testar så funkar det. Kan du beskriva problemet lite närmare?
Medlem i JAK, amningshjälpen och sv. byggnadsvårdsföreningen, ammade min yngsta i 3½ år, har alltid känt mig udda och sagt att jag är född under fel århundrade, skönt att hitta hit!
Bor med mina tre barn på en gård med äppelträd, hallonbuskar, höns och utsikt över Siljan.

Gröfre Slissing

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 19 aug-07 kl 20:47 »
Hej! "Anso 1971".  Jag försökte en gång skriva en historia, där vissa ord hade överstrykning, vissa ord var större än andra! Med "words" klarar jag av att åstadkomma detta, men "klipper" jag ut texten och placerar den på detta forum försvinner "egenheterna" i texten! Tänkte jag skulle slippa fiffla mer än nödvändigt. Fick intryck av att hela skapandet måste göras HÄR! Är det så , eller har jag gjort fel? Observera att jag är en persom som har lätt att göra fel;finns det minsta möjlighet till att göra fel, så gör jag det!  Hälsningar! G S

vattuvarg

• Lager på lager på lager...
    • Lappland
    • vattuvargs blog
« Svar #3 skrivet: 19 aug-07 kl 20:56 »
Hej.

Det är just formateringar (fetstil, kursiveringar, olika storlek och så'nt) som inte kan klistras in. Allt sådant får du göra efter att du klistrat in texten, tyvärr. :(
Varje mänskligt samhälle ska bedömas efter hur väl det tar hand om de svaga.
vattuvargs.blogspot.se

Gröfre Slissing

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 19 aug-07 kl 21:12 »
 Hej! Tack för svar!  Hälsning!  G S

Anso1971

• Dalarna
« Svar #5 skrivet: 19 aug-07 kl 21:12 »
Aha.

Testa att välja "Nytt..." i arkiv-menyn i Word. Välj HTML. Skriv din text. Välj sedan "html-kod" i visa-menyn.

Kanske kan man kopiera det som då visas, och klistra in i ett inlägg. Men jag vet inte säkert eftersom mitt Visual Basic inte fungerar så jag kan inte testa själv.

Kanhända får du också fram en massa annan kod före eller efter din egen text och är man inte vad vid HTML så kan det verka som rena grekiskan.

Annars får du göra som vattuvarg skriver och formatera om texten efter att du klistrat in den.
Medlem i JAK, amningshjälpen och sv. byggnadsvårdsföreningen, ammade min yngsta i 3½ år, har alltid känt mig udda och sagt att jag är född under fel århundrade, skönt att hitta hit!
Bor med mina tre barn på en gård med äppelträd, hallonbuskar, höns och utsikt över Siljan.

Dela detta:

* Inloggade just nu

1307 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk tidning, börjat prenumerera nu xoxo
/Robbin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser