Tack för allt engagemang! Jag har haft jour i natt och kollat till honom varje halvtimme. "Körteln" eller vad det är

har börjat krypa ihop och det blöder inte längre. Trattar hade jag hemma från förrut, men ingen stor nog tyvärr. Det handlar ju om en stor kanin...Veterinären sa att det inte gjorde något om de slickade och höll rent, men...se så det kan gå. Han har slickat lite grand, men mest runt omkring och gjort "rent". Han äter och dricker och är nu på rena handdukar i badrummet. Han verkar inte särskilt tagen av det hela. Som väl är fick jag penicillin eftersom de också tömde en böld samtidigt som han kastrerades.
Någon veterinär som har öppet på lördagar

, ja, inte häromkring...Jag fick som sagt tag på en vet. på hans mobil igår. Han sa att nya stygn inte var aktuellt eftersom huden just i detta område är så tunt att det skulle spricka direkt och att det bara skulle ge upphov till nytt slickande och "dragande" i stygnen.
Jag tror inte det är någon fara att ha honom inne nu- det är inte någon stor temperaturskillnad mellan ute och inne just nu, särskilt inte i ett gammalt hus som mitt. Veterinären sa att han fick gå på gräs, men jag vet inte- tror det är vbättre att ha honom inne och under uppsikt.
En tratt av en hink skulle jag kanske kunna fixa till- tack för råden!
Sally