Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  En fråga och ett utrop  (läst 2851 gånger)

Jullan

• Småland
    • Sevedstorp Rådgivning
En fråga och ett utrop
« skrivet: 31 okt-04 kl 19:21 »
 ;D Äntligen har våra höns börjat värpa!!!! Så himla kul! Man är så himla mallig vill jag bara säga.

Det var utropet det. Nu till frågan:

Våra höns går ju ute. Antingen fritt eller i hönsgården. Måste man avmaska dem lite då och då eller bara om det verkar sjuka? Eller får inte höns inälvsparasiter? Morsans katter får ju alltid mask när de är ute, men å andra sidan äter ju inte höns möss...

Nilsson

Re:En fråga och ett utrop
« Svar #1 skrivet: 01 nov-04 kl 22:52 »
Jag har aldrig behandlat höns med nått och ej haft problem med att dom springer ute.

(Men jag har dock sett dom hacka i sig ett gäng små möss när dom hittade ett musbo i gräset. Det blev till och med bråk om det!)

Anna.D

« Svar #2 skrivet: 26 nov-04 kl 07:37 »
Det undrar jag också .Ska man avmaska höns och isåfall med vad?/Anna

cinacarina

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 27 nov-04 kl 09:48 »
Nej, man behöver normalt inte avmaska sina höns.

Jag har aldrig behövt göra det på mina höns och faktiskt inte hört någon annan som behövt göra det heller.

Dela detta:

* Inloggade just nu

853 gäster, 2 användare (1 dolda)
Oskari

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser