Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad hände med min kanin?  (läst 2625 gånger)

Insanity

Vad hände med min kanin?
« skrivet: 15 aug-07 kl 22:59 »
Kom ner till kaninerna för att hämta upp lite kaninmat till ena kaninen som bor inomhus nu.

Gick in till Nova för att ge henne mat och hon hoppar iväg och skriker sen till i 10 sekunder kanske.
Därefter ligger hon helt utsträckt med bakbenen och hasar sig framåt.

Flåsandes och man såg verkligen att hon mådde dåligt.

Jag klämde och kände och nöp i bakdelen på henne (efter ett samtal med Halle i all panik) men det var ingen som helst reaktion från Nova.

Nova har nu fått somna in då jag inte ville låta henne lida i onödan.

Men frågan är vad som hände med henne?

Nu känns det som jag på något sätt skrämde henne till förlamning genom att komma in lite snabbt till hennes box, men hon är ju van vid mig å andra sidan.
Har hästar, hundar, katter, höns och kaniner.

Hjälp ett djur! http://www.livlinan.be

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
Re:Vad hände med min kanin?
« Svar #1 skrivet: 16 aug-07 kl 07:05 »
Troligtvis har hon brutit nåt i ryggen när hon skuttade iväg, kanske hon halkade med bakbenen när hon tog sats, det är inte ovanligt att kaniner bryter ryggen då. Därför måste de ha ett underlag som de får fäste i.
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Gösta

« Svar #2 skrivet: 16 aug-07 kl 20:57 »
Kimma har helt rätt. Din kanin blev skrämd, halkade och bröt ryggen. Kaniner är vanedjur. Om du kommer in plötsligt på "fel" tid eller genom en dörr du normalt inte går så reagerar en kanin med att bättre fly i tid än vänta och se.
Du gjorde helt rätt i att avliva den.
Gösta

Insanity

« Svar #3 skrivet: 16 aug-07 kl 21:20 »
Förstår bara inte hur hon halkat, golvet är inte halt och det är både spån, halm och hö där inne också.

Nåja, det är väl onödigt att spekulera, kaninen har fått somna in, men särskilt roligt känns det inte :(

Edgar

• -
    • Kennel Hustomten
« Svar #4 skrivet: 16 aug-07 kl 21:29 »
Hej!

Ryggen är svag på kaniner. Det finns uppgifter på att kaniner brutit ryggen om man lyft dem i nack/ryggskinnet och till och med att hanar brutit ryggen när de parat sig.

Edgar

orloff

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 17 aug-07 kl 07:18 »
Låter precis som det min kanin drabbades av nämligen hjärnblödning.  :'( Jag var ute och pysslade om alla med mat och annat när helt plötsligt min hona skriker hjärtskärande. Jag trodde hon fastnat i något men hon bara lägger sig på sidan och kan sedan inte gå på sina bakben.  :-\ Ringde runt och hörde mig för och fick besked att det var en trolig hjärnblödning.  Jättetråkigt!

Insanity

« Svar #6 skrivet: 17 aug-07 kl 07:46 »
Ja, när du skriver det nu så la hon sig faktiskt på sidan en stund innan hon hasade iväg.

Nog för att hon skuttade undan snabbt när jag kom men hon har härjat runt betydligt fortare än det tidigare...

Tråkigt är det hur som helst, det var min favorithona, väldigt lugn och snäll :(

Dela detta:

* Inloggade just nu

445 gäster, 3 användare (1 dolda)
långfot, Galaxie

* Forum

* Om tidningen Åter

-  Nya tidningen "goare" att läsa. Innehållet lika intressant som det varit de 14 år vi haft den. Lycka varje gång den kommer i lådan ! :-D
/Magdalena Gustavsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser