Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Mina ankor sitter på taket??  (läst 1342 gånger)

Tord

• 3 st hästar samt 5 Får,höns, katter,hundar.
    • -
Mina ankor sitter på taket??
« skrivet: 15 aug-07 kl 19:53 »
Undrar om det finns ngn mer som har myskankor som flyger upp och sitter på taket
Är det normalt?? Ganska unga djur Innan har dom alltid gått in i ankhuset
Tord ???
Livet på Landet:-)

christine

• Bor i Skinnskatteberg, Västmanland.
    • Västmanland
Re:Mina ankor sitter på taket??
« Svar #1 skrivet: 15 aug-07 kl 19:58 »
Ja, de kan ju flyga och mina gillar att sitta högt.
Söker en livskamrat som vill bo med mig på gården.

kackel

« Svar #2 skrivet: 15 aug-07 kl 20:11 »
Hm, hm skulle nog bli lite nervis. Grannens myskand flög en lov över åkern för att sedan flyga iväg för alltid tyvääär. Kanske dags att vingklippa dem!

highland

• Halland
« Svar #3 skrivet: 15 aug-07 kl 20:29 »
Hejsan.
Mina myskankor flyger gärna högt.Det sitter ofta ett helt gäng på taket eller lite varstans i träden.Dom flyger även ut på åkrarna för att beta men dom kommer alltid hem till matdags.Jag tycker det är bra att dom kan flyga och har inte velat vingklippa dom för nu blir dom inte lika lätt byte för räven.Jag har tänkt länge att jag ska bygga en stor holk till dom för att se om dom vill häcka i träden(läste nånstans att dom gör det i vilt tillstånd i frankrike)Men det har inte blitt än.
Dansa vilt min själ men lär dej aldrig marshera

christine

• Bor i Skinnskatteberg, Västmanland.
    • Västmanland
« Svar #4 skrivet: 15 aug-07 kl 23:10 »
Mina ankor kommer alltid hem. Har någon gång flygit ner till åkern. Men oftast så går de faktiskt. Tryggt är ju att de kan fly räven. Det är värre med mina blå ankor som inte kan flyga, tyvärr.

Söker en livskamrat som vill bo med mig på gården.

Poe

• Hälsingland
« Svar #5 skrivet: 16 aug-07 kl 10:57 »
Ajdå. Jojo, mina myskankor brukade alltid sätta sig uppe på tak. I alla fall på stalltaket på kvällen. Sen gick det inte att locka ner dem, så vi lät dem hållas. Nästa morgon fattades en...
  Vi förskte få in dem i ankhuset därefter, men så fort de satte sig på stalltaket vägrade de komma ner. Vi lät dem vara igen och nästa morgon fattades ännu en. Sen vingklippte vi dem.

Ja, myskankor verkar sannerligen gilla höga höjder.   ;)  Hos mannen vi köpte våra av brukade myskankorna flyga upp och sätta sig på telefonledningarna. (människorna som åkte förbi måste ha undrat vad sjutton det var för fåglar...) ;D

Dela detta:

* Inloggade just nu

526 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Makalöst mysig och lärorik tidning för en som tycker om återbruk och självhushållning!
/ PW

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser