Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Byta namn?  (läst 775 gånger)

Linnea_E

  • Gäst
Byta namn?
« skrivet: 13 aug-07 kl 16:32 »
Hej Jag har precis fått en ny unghäst på ett år :D efter For Feeling, men nu e de så att hans namn ska ändras. Jag undrar om det är någon som vet vart man kan göra detta??

Och om ni kmr på några bra namn så får ni gärna skiva de me:D Är hingst så de ska gärna vara ett namn me kraft i:P

Han är en fux med en stor vit stjärna och två vita fötter.

Tack på förhand:)

Kharro

  • Inlägg: 99
  • "Livet är för kort för att deppa..."
    • Notzotzon
Re:Byta namn?
« Svar #1 skrivet: 13 aug-07 kl 16:53 »
varför ska du byta namn på hästen ???
har alltid hört att det ska betyda otur ???
Att byta namn på den sör du genom ASVH där din häst har passet om den är renrasig.
Till dom häster jag har haft har namn som jag kallat dom efter deras personlighet.
Bor med min sambo och 3 barn 2 katter och 3 hundar(och en änglahund) i ett litet hus på en kulle vid skogens kant med utsikt över åkrarna.

nordtravare

  • Inlägg: 265
    • Medelpad
Re:Byta namn?
« Svar #2 skrivet: 13 aug-07 kl 22:53 »
 Kalla den efter gamla regler rölle -fux ,grolle ,svarten ,gulle  ,broken/skäck ,unghästen /den yngsta du har oavset ålder
När du jagat den på betet 30 min när vet väntar dom namnen får du httta på själv.

Elektra

  • Inlägg: 478
Re:Byta namn?
« Svar #3 skrivet: 15 aug-07 kl 15:29 »
Man får inte registrera nytt namn på hästar längre, men du kan ju kalla honom för vad du vill. Det betyder inte otur att döpa om en häst, skrock och skröna! Min gamling hade jag i 17 år och visst hade hon ett namn på papperet men ett annat när jag pratar om henne.
"Djur dödar inte för nöjes skull.
Endast människan finner nöje i att tortera och döda andra varelser."


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

222 gäster, 2 användare
LimJans, Sundance

* Forum

* Om tidningen Åter



- Köpte numret främst för att jag tänker lära mig spinna, men förutom det fanns mycket annat intressant, som skötsel av naturbetesmarker och hoppfulla nybörjarbrev!
/Johanna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser