Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Färg, farlig?  (läst 2883 gånger)

Insanity

Färg, farlig?
« skrivet: 12 aug-07 kl 10:37 »
Ska måla lite i kaninhuset, och undrar lite om färgen.

Har en del färg, vattenburen latexfärg som jag tänkt använda.
Är det farligt för kaninerna?

Kaninerna kommer inte vara där när jag målar, men jag tänkte mer på om det kan vara farligt om de gnager på väggarna sen?
Har hästar, hundar, katter, höns och kaniner.

Hjälp ett djur! http://www.livlinan.be

Gösta

Re:Färg, farlig?
« Svar #1 skrivet: 12 aug-07 kl 16:49 »
Du kan alltid måla med giftfri vattenlöslig färg. Står på burken om den är giftfri.
Tänk bara på att du inte får en hal yta i burbotten för då kan kaninerna halka och bryta ryggraden. Tyvärr ett ganska vanligt nybörjarfel!
Gör så att du innan färgen torkar, strö ett fint lager av sand i botten så blir det som ett sandpapper och gör buren halkfri.
Lycka till
Gösta

Insanity

« Svar #2 skrivet: 12 aug-07 kl 19:59 »
Risk för halka finns inte :)

Vi ska göra om nuvarande hönshuset till två hästboxar och sen kaningårdar (det är stooort).

Så det är väggarna till kaningårdarna som ska målas, kaningårdar kommer vara direkt på det gjutna golvet så halkproblem tror jag mig slippa :)
Har hästar, hundar, katter, höns och kaniner.

Hjälp ett djur! http://www.livlinan.be

Sally

« Svar #3 skrivet: 12 aug-07 kl 21:15 »
Citera
Gör så att du innan färgen torkar, strö ett fint lager av sand i botten så blir det som ett sandpapper och gör buren halkfri.
Citera

Tänk - vad smart!

Sally
Går det...så går det!

Dela detta:

* Inloggade just nu

456 gäster, 1 användare
Aquamaja

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jättenöjd och glad över tidskriften Åter!
/ Märit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser