Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  dvärgkockin färger !  (läst 6385 gånger)

Margit

• Gäst
SV: dvärgkockin färger !
« Svar #20 skrivet: 31 jul-08 kl 09:42 »
I vår nya skandinaviska standard är de godkända i följande färger och varianter:

Vit, svart, gul, blå, pärlgrå, röd, svart vitfläckig, grårandig, gul tvärrandig, blå-svart/spättad, svart silverbröstad, guld svart/bandad, silver svart/bandad, laxfärgad, vit svart/colombia, gul svart/colombia, legbarfärgad, guld svart/porslinsfärgad, pärlgrå gråstrimmig, gul svart vetefärgad, vit blå colombia. Finns även friserade som är godkända i följande färger: vit, svart och gul.

Jättemånga läckra färger! Men hur har de uppstått? Slump? Selektiv avel?

Gert

• Småland
« Svar #21 skrivet: 31 jul-08 kl 10:26 »
Citera
Jättemånga läckra färger! Men hur har de uppstått? Slump? Selektiv avel?

Båda delarna skulle jag tro. Den vita vet jag att en kvinna i USA som tog fram för rättså många år sen. Och jag tror att en vän till henne tog fram den gula. Det finns en bok om dvärgkochin som man kan köpa av SRF om dom har den kvar.

Anna

• -
« Svar #22 skrivet: 31 jul-08 kl 23:00 »
Hittade den här sidan som länk på e-bay http://reviews.ebay.co.uk/Top-10-Most-Popular-Pekin-Bantam-Colours_W0QQugidZ10000000002931442 En som föder upp över 20 färger av dvärgkochin har gjort en tio-i-topp-lista över populära färger. Han har längre ner på sidan gjort en lista med tips för äggköpande på e-bay. Lite kul läsning. Jag blir sugen...
Lycklig på landet i Medelpad med make, två söner, katt, höns och förhoppningsvis mer djur framöver...

Margit

• Gäst
« Svar #23 skrivet: 01 aug-08 kl 00:10 »
Hittade den här sidan som länk på e-bay http://reviews.ebay.co.uk/Top-10-Most-Popular-Pekin-Bantam-Colours_W0QQugidZ10000000002931442 En som föder upp över 20 färger av dvärgkochin har gjort en tio-i-topp-lista över populära färger. Han har längre ner på sidan gjort en lista med tips för äggköpande på e-bay. Lite kul läsning. Jag blir sugen...

Ja, det verkar snart vara den sista utvägen för att få tag på denna färg  :(.
Den killen verkar ju seriös i alla fall.

Dela detta:

* Inloggade just nu

498 gäster, 1 användare
gorlan

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser