Någon vis person här tipsade om att min kaninhona kunde vara dräktig igen eftersom jag inte tog bort hannen direkt efter förlossningen.Jag kunde inte för mitt liv föreställa mig att dom skulle göra "det" samma dag som hon fått en unge utan inbillade mig att dom kunde gå där som en gullig liten familj:-) Nu vet jag bättre.....
Honan fick en unge då som hon skötte exemplariskt.Han hade ull över sig när vi hittade honom,men då kan han ha varit någon dag.
Imorse låg fem småttingar i buren med mamman och den "stora" bebisen som blev en månad idag.De låg utspridda i tre högar och jag tog en vante som var tvättad i våras,men inte använd för att inte förstöra med lukt och flyttade ihop dom.Ringde vetrinären,men dom visste inget.Ringde kaninavelsförening och de tipsade om att flytta den stora ungen. Gjorde så och det verkar funka.Han har ju ätit i över en vecka själv iaf. Har ni andra åsikter om detta?
Problemet är att hon inte bäddat med ull alls,men som ovan beskrivet så VET jag ju inte om hon kanske gjorde det senare med den första. Jag TROR att jag ertappade henne med att dia nu i skymningen,men hon har fortfarande inte bäddat.....Hur kommer detta gå?
Man lär så länge man lever och jag kommer naturligtvis aldrig låta detta hända igen.

Men nu har det hänt,tips och råd?Egna erfarenheter?