Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Härstamningsbevis  (läst 1719 gånger)

Kaah

• Madicken 4v
Härstamningsbevis
« skrivet: 07 aug-07 kl 20:03 »
Finns här nån som säljer sina kaniner med härstamningsbevis som kan lägga ut ett här så man ser hur de ska se ut. Tack.
Lycka är att se mina barns hjärtan skratta    /k

brantas

• www.brantas.se
    • Halland
    • brantas
Re:Härstamningsbevis
« Svar #1 skrivet: 07 aug-07 kl 22:06 »
jag har sålt 2 av mina kaniner med härstammningsbevis, om jag fattar det rätt så är skillnaden att du kan itne avla för utställning på en kanin med härstammningsbevis, det kan tex. vara fel på teckningen.
jag använde en vanlig stamtavla skrev ut en från kanin-online.se och strök över ordet stamtavla och skrev härstamningsbevis. jag hoppas inte jag har gjort nåt dumt......
man ska väl nte anmäla kainer till någon om man säljer de med stamtavla. rätta mig om jag har fel jag har bara haft en kull......
Planerar Hönsbytardag i Väröbacka den 20/4 mer info på www.brantas.se
ALLA är välkomna !

bonus

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 07 aug-07 kl 22:35 »
jag hoppas inte jag har gjort nåt dumt......
man ska väl nte anmäla kainer till någon om man säljer de med stamtavla. rätta mig om jag har fel jag har bara haft en kull......

jag törs nästan lova dig att du inte gjort nåt dumt.
jag utfärdar stamtavlor/härstamningsbevis på ALLA mina kaniner, jag märker också samtliga, oavsett om de har något "fel" som en vit klo och så vidare.

kaniner som inte följer ras-standrarden får inte ställas ut, men avla får man ju göra, om man vill.  :-[

brantas

• www.brantas.se
    • Halland
    • brantas
« Svar #3 skrivet: 08 aug-07 kl 07:09 »
kaniner som inte följer ras-standrarden får inte ställas ut, men avla får man ju göra, om man vill.  :-[

jag menade att man får väl inte avla för att sältta ut ungarna eller det kankse e fel ? jag är inte så erfarnen med detta än.
ALLA är välkomna !

Kaah

• Madicken 4v
« Svar #4 skrivet: 08 aug-07 kl 08:57 »
jag törs nästan lova dig att du inte gjort nåt dumt.
jag utfärdar stamtavlor/härstamningsbevis på ALLA mina kaniner, jag märker också samtliga, oavsett om de har något "fel" som en vit klo och så vidare.

Så märka dem får "alla" göra? Bestämmer man själv då vad det ska stå i örat?

brantas

• www.brantas.se
    • Halland
    • brantas
« Svar #5 skrivet: 08 aug-07 kl 19:19 »
du får ett uppfödarnr från kaninavelsföreningen och sen märker man kullarna efter år, vilken kull och nr. min första kull på tre ungar fick nr 711,712 och 713 alltså år 7 (07) kull 1 och kaninunge nr 1, 2, 3
för info om uppfödarnr så ska man kontakta Lars-Åke Asp. info finns på kaninavelsföreninges hemsida : http://come.to/kaf
ALLA är välkomna !

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #6 skrivet: 08 aug-07 kl 21:52 »
Vet inte hur man "fotar" ett dokument man har i datorn så  man kan lägga ut det här annars skulle du fått se mina med logga och allt.

"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Kaah

• Madicken 4v
« Svar #7 skrivet: 08 aug-07 kl 22:23 »
Har du lust så får du gärna maila det till mig.

kaah@wsd.se

:)

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #8 skrivet: 08 aug-07 kl 22:56 »
Har du lust så får du gärna maila det till mig.

kaah@wsd.se

Mailat
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

brantas

• www.brantas.se
    • Halland
    • brantas
« Svar #9 skrivet: 09 aug-07 kl 06:48 »
Vet inte hur man "fotar" ett dokument man har i datorn så  man kan lägga ut det här annars skulle du fått se mina med logga och allt.

du får gärna maila en kopia till mig oxå så jag kan se om jag har gjort rätt eller glömt fylla i något. de som ar köpt ungar ur förra kulen brydde inte inte om det pappret, men jag skickade med det ändå.
ms_krudd@hotmail.com
ALLA är välkomna !

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #10 skrivet: 09 aug-07 kl 18:57 »
du får gärna maila en kopia till mig oxå så jag kan se om jag har gjort rätt eller glömt fylla i något. de som ar köpt ungar ur förra kulen brydde inte inte om det pappret, men jag skickade med det ändå.
ms_krudd@hotmail.com

Mailat

brantas

• www.brantas.se
    • Halland
    • brantas
« Svar #11 skrivet: 09 aug-07 kl 19:07 »
tack så jättemkt
jag ksa nog ta och fixa till riktiga härmstammningsbevis nu när ajg vet hur kan se ut.
 mvh tina
ALLA är välkomna !

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #12 skrivet: 09 aug-07 kl 20:25 »
Har bara sett några från andra men den jag skicka är min egen design..det spelar egentligen ingen roll hur de ser ut..bara det väsentliga är med  ;)

brantas

• www.brantas.se
    • Halland
    • brantas
« Svar #13 skrivet: 09 aug-07 kl 21:36 »
jag tyckte den var bra, nu ska jg bara arbta fram en logga till mig. blir nog med en tysk jättescheck på......
ALLA är välkomna !

Dela detta:

* Inloggade just nu

380 gäster, 1 användare
ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidningen!
/Gabriella S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.

* Nya annonser