Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Var köpa vinsten?  (läst 15376 gånger)

Stello

• Gäst
Var köpa vinsten?
« skrivet: 22 okt-04 kl 11:38 »
Har gått kurs i svampfärning och plockat och torkat svamp hela hösten, handlat på mig massor av garn och nu skulle jag bara ta och köpa Alun och Vinsten för att beta garnet. Men VAR hittar jag Vinsten? (har provat apoteket och Ica Maxi och lite småaffärer)

Har någon nåt tips?

Ps. Bor i Umeå

/Karin

olivia

• Gäst
Re:Var köpa vinsten?
« Svar #1 skrivet: 22 okt-04 kl 12:03 »
Jag har hört personer som har hittat det där det säljs vinsatser och liknande. Här kunde ICA ta in det och de har väl samma möjligheter i alla butiker.

Jag vet att man när man gör kosmetika och hudvårdsprodukter kan använda vinsyra istället för vinsten. En del vinsten kan ersättas med 0,8 delar vinsyra. Vinsyra finns i nästan alla mataffärer utan specialbeställning. Men om det fungerar till växtfärgning på samma sätt vet jag ej.

Akvileja

• Dalarna
« Svar #2 skrivet: 12 nov-04 kl 14:21 »
Hej! Pröva på apoteket, där bör du få tag i vinsten. ;)

esmaralda

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 13 nov-04 kl 13:18 »
Gudruns ullbod säljer vinsten, se under kemikalier

http://www.gudrunsullbod.com/index1.htm

johena

• Dalarna
« Svar #4 skrivet: 03 mar-06 kl 22:12 »
Hej! De flesta kemikalierna brukar finnas i färghandeln, eller så kan de i alla fall beställa.

*lina
33 år. bor i en skogsby mellan falun och rättvik. längtar efter snickeriverkstad, höns och en nordsvensk, men har fullt upp med gossar, odling och hundar just nu. men drömmen lever...

Vitis

• Skåne
« Svar #5 skrivet: 04 mar-06 kl 00:00 »
Vinsten finns i kryddhyllan på närmaste snabbköp (eller stormarknad iaf.). I påse, "Santa Maria" eller "Kockens" t.ex.

Dela detta:

* Inloggade just nu

1098 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Underbar tidning eftet att jag läst flera nummer hos en väninna är det nu dags för egen prenumeration
/lena S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser