Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  baggbyte  (läst 1183 gånger)

LnKarlsson

• Uppland
    • Äskelunda gård
baggbyte
« skrivet: 03 aug-07 kl 21:01 »
Hejsan, tänkte kolla om det finns några här med ryafår?

Vi söker nämligen efter en bagge vi kan byta mot våran egen som nu inte kan betäcka de lamm som föddes i år.

Vi byter alltså tillbaka bagge efter betäckningen.
Baggen får gärna vara svart men absolut inget måste  ::)

Bos Maria

• Livet är allt för kort för att slarvas bort!
    • Dalarna
Re:baggbyte
« Svar #1 skrivet: 03 aug-07 kl 22:30 »
Hej!

Jag har inga Ryafår själv, men jag har en granne som har det. Jag kan kolla hur hon har det med baggar. Inom vilket avstånd ska baggen finnas?

/Mia
Djurälskare med djur  hemma och på jobbet. Sedan så har jag ju också en underbar make och två busiga barn :)

LnKarlsson

• Uppland
    • Äskelunda gård
« Svar #2 skrivet: 04 aug-07 kl 23:04 »
okej, vad snällt :)

jag bor i uppsala så det vore ju en fördel om den finns runomkring. Såg att du bor i dalarna, det kanske skulle fungera.

Bos Maria

• Livet är allt för kort för att slarvas bort!
    • Dalarna
« Svar #3 skrivet: 11 aug-07 kl 21:49 »
Ville bara skriva att jag inte glömt bort dig. Damen som har fåren har varit svår att få tag på. Hon är bra på att prata i telefonen så oftast är det upptaget. Men jag återkommer bara jag fått tag på henne  ;)
Djurälskare med djur  hemma och på jobbet. Sedan så har jag ju också en underbar make och två busiga barn :)

LnKarlsson

• Uppland
    • Äskelunda gård
« Svar #4 skrivet: 11 aug-07 kl 23:48 »
haha , OK.
Blev lite fundersam en stund  :-[

känner igen den sortens damer  ;) tack för uppdateringen  :D

Dela detta:

* Inloggade just nu

512 gäster, 3 användare (1 dolda)
torbjorn, fredrikbertilsson

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser