Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hängig kanin  (läst 1293 gånger)

Fjällsäter

Hängig kanin
« skrivet: 25 jul-07 kl 20:33 »
Min FV hane verkar inte må riktigt bra. Han sitter still ganska mycket och ser lite trött ut.

Jag funderar på om det kan bero på att han äter mycket fuktigt och blött gräs (för det är väl inte bra!?) Om det är det vad kan jag då göra åt saken? Ska jag ge hö eller dyligt? Han får även dryga ½dl pellest och havre varje dag..

Tacksam för svar

KK

• Mammaledig...
    • Dala-Jakt
Re:Hängig kanin
« Svar #1 skrivet: 25 jul-07 kl 23:10 »
Mina får fuktigt gräs nästan varje dag och det funkar bra. En hona jag hade blev sjuk i trumsjuka och vi tog bort henne men de jag har nu har muskat det mesta utan att bli sjuka. Tror det beror på om dom är vana det eller ej...

Potatisblomma

• Södermanland
Re:Hängig kanin
« Svar #2 skrivet: 25 jul-07 kl 23:25 »
Har du kollat att det inte är stopp i vattenautomaten, eller så?

Ingen diaree? Äter han?

Om inget annat syns än trötthet, skulle jag avvakta, ge lite extra god mat och bara allmänt pyssla om honom  :)
Landsflykting i storstan...

Dela detta:

* Inloggade just nu

534 gäster, 1 användare
ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningarna blir utnötta och får fötter. Bara kompletterar gamla tidningar så alla finns :) Viktigt.
/Jandi

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser