Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  kaninmamma har dött  (läst 847 gånger)

hermi

kaninmamma har dött
« skrivet: 25 jul-07 kl 14:46 »
ungar är 16 dag gammel dom ätar litte hö.skulle jag ge dom litte gräs dom har lite ätit
med mamma.men dom måste ha väska?vilken mat kann jag ge för överleva?
taksam för alla svar.
mvh. hermi
morgen ist wieder ein tag

Sara zon 7

• Västerbotten
    • Kåtaliden Gård
Re:kaninmamma har dött
« Svar #1 skrivet: 25 jul-07 kl 20:50 »
Jag måste berätta hur det gått för mej. Jag har förlorat en kaninmamma nu i sommar som lämnade 8 ungar som var drygt 2 veckor gamla.
Jag ställde fram ljummen komjölk, alltså opastöriserad mjölk som jag bytte flera gånger i dygnet. Krossat kraftfoder, jag blandar krossat havre och korn + renfor som jag fuktade med A-fil (för magen). Hö och fint gräs hade dom också tillgång till.  Jag resonerade som så att äter dom så är det bra men jag hade ingen större tro att det skulle gå vägen.
Men alla ungar överlevde och är nu 9 veckor. Möjligen är de något mindre än de skulle ha varit om de haft sin mammas mjölk men de växer och verkar fina.

Sara
Jag är intresserad av gamla lantraser och andra djur till husbehov. På gården finns Klövsjöfår, Gotlands- och Mellerudskaniner, Skånska Blommehöns, Skånegäss och Myskankor.

Dela detta:

* Inloggade just nu

521 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidningen!
/Gabriella S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser