Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Stickmaskin  (läst 13498 gånger)

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
Re:Stickmaskin
« Svar #20 skrivet: 07 mar-07 kl 23:14 »
Lollo, du kan ta nålarna uti kanten och ersätta dom trasiga i mitten med dom.

annan

« Svar #21 skrivet: 08 mar-07 kl 14:18 »
Jag har en oöppnad stickmaskin med instruktionsvideo band, instruktruktionsbok med - finns det någon intresserad - min heter sweater machine  - den och alla tillbehör är till salu.

hej hallå jag är intresserad, vad kostar den tex?
och var finns den?
"jag har storslagna visioner och maxade projekt" Peps.

Marieberg

• Gäst
« Svar #22 skrivet: 08 mar-07 kl 18:45 »
hej hallå jag är intresserad, vad kostar den tex?
och var finns den?

Jag tror att den fanns.
Eksjotjejen skrev det tyvärr i Oktober 2004...

louise

• Gäst
« Svar #23 skrivet: 09 mar-07 kl 20:54 »
Gruff, min maskin är rund.. så jag tror inte det går att göra så. Det finns liksom ingen kant. Andra förslag?

kobbe

• Småland
    • Ekoplantan
« Svar #24 skrivet: 09 mar-07 kl 21:36 »
Lollo, är det en strumpstickmaskin du har?
Omvänd från rik, anställd, stressad & frustrerad storstadsbo till fattig, lugn & glad egen företagare, tillika självhushållare i glesbygd med fru, katter, odlingar, får, mjölkgetter, kaniner, bin och höns.
Bloggar sen flera år om självhushållning på www.ekoplantan.se

louise

• Gäst
« Svar #25 skrivet: 09 mar-07 kl 21:45 »
Jadu..  tydligen kan man sticka raka grejer på den men hur det går till förstår jag inte. De som hade den stickade toppluvor som de försörjde sig på. Jag har en bok till med olika stickbeskrivningar och där är strumpor å allt möjligt, men även raka grejer.

kobbe

• Småland
    • Ekoplantan
« Svar #26 skrivet: 09 mar-07 kl 21:51 »
Går det då inte att sticka raka grejor trots att det saknas några nålar?
Omvänd från rik, anställd, stressad & frustrerad storstadsbo till fattig, lugn & glad egen företagare, tillika självhushållare i glesbygd med fru, katter, odlingar, får, mjölkgetter, kaniner, bin och höns.
Bloggar sen flera år om självhushållning på www.ekoplantan.se

wildaa

• Norrbotten
« Svar #27 skrivet: 10 mar-07 kl 17:52 »
Stickmaskin har jag haft en  "lux" variant med motor och mönster dator. Den gick att sticka  tunnare garner på och jag stickade allt från tunna sockar till fantastiska fairisle tröjor.
Till en stickmaskin ska garnet vara vaxat det är den stora skillnaden från "vanligt" garn och helst uppnystat på kona. Vaxa kan man göra själv så i princip vilket garn som helst går att sticka på maskin.
Jag har också haft en sk grovstickare som stickade TJOCKA och chunky garner även mohair.

Det går mycket fortare att sticka på maskin speciellt de tunna garnerna som man kanske annars drar sig för att ge sig i kast med.

Motor gör det hela ännu enklare och en resorbädd gör arbetens sååååå snygga med riktig resor i kanten, går att göra utan resor bädd oxå men tar sååå mycket längre tid då.

Nu mer har jag INGEN tid för stickmaskinen så den fick vandra vidare till flitigare användare men stickar gör jag ju allt jämnt.

Lena
Storfamiljs mamma med intresse av alternativa vägar i livet ;0) Har höns, katter och hundar utöver ungar och make......

linfrö

« Svar #28 skrivet: 01 apr-07 kl 21:47 »
Jag har en oöppnad stickmaskin med instruktionsvideo band, instruktruktionsbok med - finns det någon intresserad - min heter sweater machine  - den och alla tillbehör är till salu.

Skytten

• Skåne
« Svar #29 skrivet: 01 apr-07 kl 22:27 »
Jag har stickat en del på maskin, och det är kul. Jag kan inte hantera handstickor, men gjorde en hel del fina saker, efter en tids övning.
Det var en maskin med hålremsa (som inköptes beg), och som sagt det var kul och gick undan.

Gjorde bla en klänning till min fru, och många tröjor.
det går även att väva mönster.

Nu är den uppsliten och återvunnen.

Jag kan nästan garantera att alla som försöker och kommer igenom de första svårigheterna, inte ångar att de börjat.

Det går jättefort på raksträckorna!
« Senast ändrad: 01 apr-07 kl 22:29 av Skytten »
Det bästa sättet att misslyckas, är att inte försöka!

bonnmoran

• Västergötland
« Svar #30 skrivet: 21 apr-07 kl 08:28 »
Jag har en bond, men har aldrig lyckat sticka något bra med den, trots att jag har både videoband o beskrivning. Den är bara en "leksak". Vill man sticka på maskin så får man nog köpa lite dyrare maskiner. Fast för min del duger rundstickor bra, dem kan man iallafall ha med sig vart man än ska någonstans.

Christina

annan

« Svar #31 skrivet: 21 apr-07 kl 10:42 »
då kanske du vill sälja den ;D ? till mig kanske? :-[

Safiye

• Gäst
« Svar #32 skrivet: 24 okt-07 kl 11:29 »
Jag blev också nyfiken. Går det att sticka men vanlig garn? Och priset?

Safiye

• Gäst
« Svar #33 skrivet: 24 okt-07 kl 11:37 »
Hej! Jag är nämligen väldigt sugen på att hyra eller köpa en stíckmaskin. Vet ni nån bra kurs i stan (Stockholm) man kan gå på, kanske få låna eller hyra där. MVH Safiye.

Blackelvira

« Svar #34 skrivet: 28 okt-07 kl 19:41 »
Jag har en gammal stickmaskin från 50-talet. Jag har inte riktigt kommit in i stickandet på den, hur avslutar man tillexempel. Det går ju snabbt och är kul men någonting vettigt har jag inte fått till.

elricco

• Gäst
« Svar #35 skrivet: 01 nov-07 kl 14:16 »
Har en Bond stickmaskin som jag p.g.a. bristande tid vill sälja. Komplett med bruksanvisning, tipsbok, video, transportfordral - allt som nytt.

annan

« Svar #36 skrivet: 01 nov-07 kl 21:54 »
jahaja, var finns den nu?

elricco

• Gäst
« Svar #37 skrivet: 01 nov-07 kl 23:03 »
[quote ] jahaja, var finns den nu? (/quote]
I Nyköping...

dorthe

• Gäst
« Svar #38 skrivet: 02 jan-08 kl 14:18 »
hvor mye skal du ha for den???
går det an å stikke med tykke garn på den også???    :)

elricco

• Gäst
« Svar #39 skrivet: 02 jan-08 kl 22:55 »
SÅLD!

Dela detta:

* Inloggade just nu

602 gäster, 2 användare
Smålandstokarna, Karlsdotter

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hämtade just ut 11 gamla nummer av tidningen och skrockade välmående när jag öppnade paketet. Det ska bli så intressant att läsa dessa <3 Flera av sakerna känns väldigt aktuella just nu. Har bla funderat på jordkällare, flytta en timring och veganmat för självhushållare. Nu är jag ingen äkta vegan då jag blev lika glad över att ett nummer handlar om beredning av fårskinn men jag äter veganskt.
/Anna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser