Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Träsvarvning  (läst 3180 gånger)

santim12

• Gäst
Träsvarvning
« skrivet: 24 jul-07 kl 09:53 »
Hej Vill någon lära sig att svara i trä ??
Hobbykurs i Bromölla. Ej dyr kurs - jag gör detta för att få kontakter med likasinnade som vill utveckla en fin hobby - det är faktiskt inte vanligt idag att man svarvar - detta i jämförelse med utomlands där det betraktas som en avancerad hobby och respekteras högt. "Kurs" i privatregi som hobby. Inkv kan ordnas i B&B ca 200 m bort.

Sågaren

• Medelpad
Re:Träsvarvning
« Svar #1 skrivet: 24 sep-07 kl 10:11 »
titta på woodturning på you tube så ser man att i USA och England verkar denna typ av hantverk vara stort.
Med många kulörta lyktor jag gick mig i världen ut. De slocknade - ljudlöst och oförmärkt,
och så tog det vackra slut...

snickerrichard

• Småland
SV: Träsvarvning
« Svar #2 skrivet: 01 aug-11 kl 07:24 »
Hej jag är mycket interesserad att lära mig svarva.
Om Du inte få tillreckligt deltagare är det mögligt att jag få enskild undervisning?
tack och hälsning richard

Wolfsphoto

• Skåne
SV: Träsvarvning
« Svar #3 skrivet: 19 nov-12 kl 22:45 »
Hej santim12 .
Jag är mycket intresserad av att gå en kurs.
Bor också i Bromölla.
Skicka gärna ett mail...

//Jonas

henkek

• Skåne
Träsvarvning
« Svar #4 skrivet: 23 nov-12 kl 21:30 »
Jag är också intresserad! Bor i Höör-trakten, så Bromölla är ju nästan nästgårds. Skicka gärna ett mail

Dela detta:

* Inloggade just nu

659 gäster, 1 användare
nordictinkerer

* Forum

* Om tidningen Åter

- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser