Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Klippa klorna på ungar  (läst 1101 gånger)

Kaah

• Madicken 4v
Klippa klorna på ungar
« skrivet: 23 jul-07 kl 08:48 »
Hej.

Hur gamla är ungarna när ni klipper klorna första gången??
Lycka är att se mina barns hjärtan skratta    /k

Potatisblomma

• Södermanland
Re:Klippa klorna på ungar
« Svar #1 skrivet: 23 jul-07 kl 09:45 »
Ca 6 månader.
Landsflykting i storstan...

brantas

• www.brantas.se
    • Halland
    • brantas
« Svar #2 skrivet: 23 jul-07 kl 11:08 »
är det beroende på ras ? jag har tysk jättescehck och de klorna är verkligen långa nu..... han är drygt 3 månader.
Planerar Hönsbytardag i Väröbacka den 20/4 mer info på www.brantas.se
ALLA är välkomna !

Potatisblomma

• Södermanland
« Svar #3 skrivet: 23 jul-07 kl 12:44 »
Kan mycket väl bero på ras, typ av burgolv (hur klorna slits) osv. Jag brukar klippa när klorna ser långa ut  ;)
Landsflykting i storstan...

PernillaA

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 23 jul-07 kl 16:07 »
Hej.

Hur gamla är ungarna när ni klipper klorna första gången??

Jag som har dvärgraser också som säljs som kelpolare, klipper klorna när ungarna säljs vid 8 veckor. Det är ju naturligtvis inget att klippa, mer än att nagga lite för att visa nya ägaren hur man gör, samt för att ta bort det allra sylvassaste.

Därefter någon gång i månaden, men det kan variera ganska mycket mellan olika raser och olika kaniner. Jag tycker att det viktigaste är att hålla efter klorna så kaninen inte får fel benställning. Även om det är matkanin vi talar om, vill man ju ha en kanin som är fullt frisk och rörlig. :O) Särskilt då kanske!

Dela detta:

* Inloggade just nu

490 gäster, 4 användare
eriksjos, Karlsdotter, Ollefund, Tli

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hämtade just ut 11 gamla nummer av tidningen och skrockade välmående när jag öppnade paketet. Det ska bli så intressant att läsa dessa <3 Flera av sakerna känns väldigt aktuella just nu. Har bla funderat på jordkällare, flytta en timring och veganmat för självhushållare. Nu är jag ingen äkta vegan då jag blev lika glad över att ett nummer handlar om beredning av fårskinn men jag äter veganskt.
/Anna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser