Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Anonym Inverter  (läst 1441 gånger)

qualmos

Anonym Inverter
« skrivet: 22 jul-07 kl 12:43 »
Hej... Idag är jag glad.. Har skaffat min livs första inverter

Den heter "Allways 500 Power inverter".  
Köpte den begagnad å loppis.

Är detta något som känns igen? Jag är ute efter manual och vill veta hur fint sinusvågen är moduellerad .
« Senast ändrad: 22 jul-07 kl 12:50 av qualm »

karolinali

Re:Anonym Inverter
« Svar #1 skrivet: 27 jul-07 kl 18:21 »
Jag har en Allways 150 power inverter, som jag köpt på Biltema, fast den säljs inte längre. Antagligen mycket lik din, men bara lite svagare. Billig, men fungerar. Modifiera fyrkantvåg ut, tror jag. Den har några egenheter. Om man överbelastar den, så slår den ifrån och man får slå på och av den lilla brytaren för att få igång den igen. Den verkar inte ha mycket överbelastningsreserv innan den slår ifrån.

Den börjar först pipa, om batteriet börjar bli svagt och om det blir ännu svagare så slår den ifrån automatiskt. Bra.

Den tål inte för hög inspänning från batterierna, som man kan få när man laddar batterier under vintern och/eller man använder hög laddström. Om den går sönder, är den ändå lätt att laga, om man är händig med lödkolven.

Dela detta:

* Inloggade just nu

609 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Dessa välarbetade tidningar ger stor inspiration till att klara sig själv.!
/Inspiration

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser