Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  ÄNTLIGEN!!!! :)  (läst 4269 gånger)

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
ÄNTLIGEN!!!! :)
« skrivet: 13 jul-07 kl 21:11 »
Pierina har äntligen fått 2 ! Underverk!!!  ;D

Är så glad att jag hoppar jämfota över hela gårdsplanen!!!  ;D  ;D

Se så söta dom är!!  :D

"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
Re:ÄNTLIGEN!!!! :)
« Svar #1 skrivet: 13 jul-07 kl 21:15 »
Charmtroll!!!  :D
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #2 skrivet: 13 jul-07 kl 21:26 »
Är den mörke kolsvart eller så där mörkt, mörkt brun som mörkchoklad? Vad är det för kön på de små liven?

Angelika

• Blekinge
    • Blekinge
« Svar #3 skrivet: 14 jul-07 kl 01:09 »
GRATTIS  !!!

Då har Stenmark blivit tvillingpappa iaf en gång.

Och nu ska du aldrig kunna leva utan getter mer  ;D

Det finns inget sötare än getkillingar.

Lena A

« Svar #4 skrivet: 14 jul-07 kl 10:15 »
Oj, vad roligt!  ;D Men de föddes väl litet tidigt, eller? De är ju otroooooligt söta!  :D Helt oemotståndliga. Fler bilder på de små vill vi se.   :)

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #5 skrivet: 14 jul-07 kl 11:08 »
Ja visst är det söta...sprang nästan förbi dem i boxen, de var ju så små  ;D

Den ena är kolsvart och den andra mest vit med silvergrått.

Könen glömde jag kolla  ???  ::) Blev så till mig  :-[

Ska genast springa ut och kolla dem  :-[

Men hur är de kan de bo ihop med mamma och bock, han verkar inte bry sig om dem, men man vet ju aldrig  :-\

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #6 skrivet: 14 jul-07 kl 11:22 »
Bocken "brukar" vara snäll. Ha dom ihop du. Det kan hända att någon får en knuff eller två vid maten. Men barn ska väl veta hut och lära sig att inte ta före alla andra eller hur?  ;)

Tycker ofta att bocken är försiktigare än mammorna med sina barn. Liksom nosar och lyfter på klöven när dom kommer. Jag blir mer vaksam om fel unge går till fel mamma istället. Då kan det gå tufft till.

Balbina

• -
« Svar #7 skrivet: 14 jul-07 kl 11:47 »
Här fungerar mina bockar som lite extramammor. passar på de små och låter dem leka uppe  på ryggen.
Min flaskmatade lilla killing ville aldrig riktigt gå med de andra killingarna utan höll sig hos göingebocken istället vilket bocken tyckte var väldigt trevligt...
Söta små bebbar förresten  :-*

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #8 skrivet: 14 jul-07 kl 13:15 »
Nu har jag kollat, det är 2 bockar, givetvis  :-\

Jaja de är söta ändå, men mamma get verkar inte bry sig om dom. Jag släppte just ut dem alla fyra men Pierina stack iväg som en avlöning för att beta. Kvar står bebbarna och skriker här utanför  :-\

Ska det va så?

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #9 skrivet: 14 jul-07 kl 13:42 »
Nu har jag kollat, det är 2 bockar, givetvis  :-\

Jaja de är söta ändå, men mamma get verkar inte bry sig om dom. Jag släppte just ut dem alla fyra men Pierina stack iväg som en avlöning för att beta. Kvar står bebbarna och skriker här utanför  :-\

Ska det va så?
De överlever nog.  Getter är nästan som rådjur när det gäller att lämna de små på något tryggt ställe och själv gå ut och skaffa näring.  Pierina var väl hungrig, kan jag tro.  Det är lamm som följer hela tiden.  Om några dar följer nog de här söta småpojkarna med!  Och lär sig av de äldre vad som går att äta.  Vilka härliga färger, tack för bilderna!  Killingar är väldigt noga med att inte gå vilse; de springer tillbaka flera gånger och kollar att de hittar, innan de går längre bort.

Äsch, titta, nu har jag tittat i trådar igen!  Jag skulle ju låta BLI datorn...  Kan någon hjälpa mig med min dåliga moral?
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Balbina

• -
« Svar #10 skrivet: 14 jul-07 kl 15:55 »
De överlever nog.  Getter är nästan som rådjur när det gäller att lämna de små på något tryggt ställe och själv gå ut och skaffa näring.  Pierina var väl hungrig, kan jag tro.  Det är lamm som följer hela tiden.  Om några dar följer nog de här söta småpojkarna med!  Och lär sig av de äldre vad som går att äta.  Vilka härliga färger, tack för bilderna!  Killingar är väldigt noga med att inte gå vilse; de springer tillbaka flera gånger och kollar att de hittar, innan de går längre bort.

Äsch, titta, nu har jag tittat i trådar igen!  Jag skulle ju låta BLI datorn...  Kan någon hjälpa mig med min dåliga moral?

TyvärrTrollmor. Dåliga nyheter men forum (speciellt ett å trevligt som detta) är beroendeframkallande och det kan krävas år av hård medicinering för att helt bli av med beroendet. Titta på mig... Konstant inloggad på fem forum  :-X

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #11 skrivet: 14 jul-07 kl 17:59 »
Första stegen ute  ;D

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #12 skrivet: 14 jul-07 kl 18:00 »
Världen är så stoooor  :D

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #13 skrivet: 16 jul-07 kl 00:16 »
Ska det va så?

Det ska vara så  :) Men dom har nog inte lärt sig att man ska ligga tyst och trycka när man är ensam ännu. Att tänka "rådjur" när man klurar på getter är faktiskt rätt klokt. Lämnar dom någonstans tryggt och går iväg för att äta. Sen återvänder hon, bräker ömt och "tankar" ungarna. Så går hon iväg igen. Men killingar är starka individer från början, dom hittar snart på en massa hyss på "dagis". Har man många, får man ett helt gäng hulliganer.

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #14 skrivet: 16 jul-07 kl 00:24 »
Det ska vara så  :) Men dom har nog inte lärt sig att man ska ligga tyst och trycka när man är ensam ännu. Att tänka "rådjur" när man klurar på getter är faktiskt rätt klokt. Lämnar dom någonstans tryggt och går iväg för att äta. Sen återvänder hon, bräker ömt och "tankar" ungarna. Så går hon iväg igen. Men killingar är starka individer från början, dom hittar snart på en massa hyss på "dagis". Har man många, får man ett helt gäng hulliganer.

Nä särskilt inte svarten, han bräker så det ömmar i mitt hjärta..men dom har nog fått kläm på det nu, lägger sig nånstans och när de bli hungriga kallar de på mamma, i alla fall svarte eller vad han nu ska heta.  :) Han bräääääker så gällt att mamma kommer rusande med tankbilen på en gång  ;D

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #15 skrivet: 16 jul-07 kl 02:12 »
Allt är så himla bra uttänkt. Man får nästan en annan syn på livet. Låter flummigt, men det är så.....

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #16 skrivet: 16 jul-07 kl 09:28 »
Allt är så himla bra uttänkt. Man får nästan en annan syn på livet. Låter flummigt, men det är så.....

Stämmer bra det, men jag måste säga att det är otroligt vad just killingar kan ha effekt på människor. Jag som själv blivit mamma 2 ggr kan sätta mig in i hela förloppet men när jag ser 13 årige sonens reaktion på de små knoddarna är det obetalbart. Han blev inom en halvdag rena kycklingmamman, alla grovhuggna sopgubbar,mäklare och annat manligt löst folk som tittat förbi de senaste dagarna mjuknar till gelé vid åsynen av knoddarna. Så jag börjar förstå nu vad som är så speciellt  med just killingar  ;)

De tar nog fram "mamman" i alla  :D

Sajjbertjorven

• www.getter.se
    • www.getter.se
« Svar #17 skrivet: 16 jul-07 kl 14:44 »
Stort Grattis Kimma till dina godingar  :D.
20 Dvärggetter och några Dvärgvädurar.

Trollmor

• -
« Svar #18 skrivet: 16 jul-07 kl 17:53 »
TyvärrTrollmor. Dåliga nyheter men forum (speciellt ett å trevligt som detta) är beroendeframkallande och det kan krävas år av hård medicinering för att helt bli av med beroendet. Titta på mig... Konstant inloggad på fem forum  :-X
Jahaha, särskilt med de bilderna...  Men jag ska ta en prommis llångt från datorn och fundera över fina namnförslag.

Trollmor

• -
« Svar #19 skrivet: 17 jul-07 kl 17:11 »
Jodå, en nypa frisk luft ger resultat.  Det är ju en grå och en svart, eller hur, och båda är pojkar?  Och antagligen får de aldrig chansen att bilda familj, för små bockar är det gott om.  Så de lär få leva munkliv.  En svartmunk och en gråmunk:  Dominicus och Fransiscus, och båda tillsammans Munkarna.

Vad tyx?

Dela detta:

* Inloggade just nu

617 gäster, 1 användare
nordictinkerer

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superbra tidning, väldigt intressanta artiklar.
/ Jimmy

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser