Det är bevisat att fettet i komjölken inte är bra,sockret får endel att insjukna i sockersjuka,d-vitaminet som tiilsätts konstgjort i mjölken är inte bra etc etc...Självklart att stora firmor som Arla sprider propaganda o finansierar forskningar som "bevisar"att det är helt ofarligt att dricka mjälk.Jag önskar att folk skulle tänka mera med sina egna hjärnor....
pf vill starta en diskussion kring användandet av komjölk som människoföda. Som vanligt reagerar en del då genast på det viset att man vill ifrågasätta diskussionstartarens motiv.
Hej!Jag ville väcka en diskussion varför mänskor manipuleras att dricka komjölk eller produkter av komjölk fast det inte är bra för mänskor!Är ni lite slöa i fattningen eller beror det på att ni är ekonomiskt beroende att producera mjölk?
Ja det verkar inte otroligt med tanke på att getkött räknas som en av världens vanligaste köttslag. Alla mjölkgetter slaktas ju någon gång och räknas väl på alla andra getter. Jag såg en gång en liten skrift där detta med köttmängderna beskrevs, men jag kan nu inte hitta den. Har du någon källa med samlade världsdata för getmjölk och getkött, Gruff?Kanske är det så att det skulle vara naturligare för fler av jordens människor, även nordbor, om de flesta mjölkprodukterna i stället vore tillverkade av getmjölk. Skippa kon helt enkelt