Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Nu äntligen  (läst 775 gånger)

shandi

  • Gäst
Nu äntligen
« skrivet: 30 jun-07 kl 11:38 »
Har varit ett tag sedan jag skrev här inne nu men har flitigt läst det mesta.
Nu har jag äntligen fått hem de nya små dvärggetterna två kolsvarta flickor
har precis installerat dem i sitt nya hem de äter ur handen o snackar gärna med oss.
Den ena är mycket mindre än den andra så den fick heta lillan direkt av min dotter
men vi har inte kommit på något namn till den andra än en liten tuffing .
Har ni några förslag? är tacksam för all hjälp ;D ;D

Doris och Börje

  • Inlägg: 3736
    • Västergötland
    • Hagalyckans Gröna
Re:Nu äntligen
« Svar #1 skrivet: 30 jun-07 kl 23:50 »
Näpp! Jag är dålig på att komma på namn. Mina hette Doris och Börje när jag fick dem och killingarna fick namnen Pontus och Lisa av våra barn. Det ÄR svårt med namn, jag vill gärna ha lite kul namn men ändå lätta att ropa om man kallar på dem. Men visst är det kul med getter! Mycket roligare än jag först kunde tro!
Bor på min lilla gård med min stora familj!

shandi

  • Gäst
Re:Nu äntligen
« Svar #2 skrivet: 02 jul-07 kl 07:24 »
Helt underbart getterna är så tillgivna o fina de kom till och med in i köket när de gick lösa på gården men då fick jag följa med dem ut igen så de inte fortsatte vidare in i huset haha ;D allting funkar jätte bra även med katterna o min dotter döpte den andra getten till Flickan så nu får det bli så inget fel i det .Flickan o Lillan blev det.
Jag tackar än en gång för all hjälp jag fick här inne med de andra två jag hade kram alla

KackeliKajsa

  • Inlägg: 85
  • djurälskare (:
Re:Nu äntligen
« Svar #3 skrivet: 19 jul-07 kl 08:21 »
Jag har några förslag ;).
Angel, Ami, Babe, Candy, Cleo, Diddie, Dixie (Dixy), Dessie, Ella, Esmeralda, Happy, JumJum, JamJam, Bessi, Bebis, Lollipop, Lucy, Maggie, Misty, Mynta, Piggelin, Prinsessan, Sessan, Pixi, PimPim, Popcorn, Shelly, Pussy, Starmie, Sally, Tiffie, Trixie (Trixy), Tripp, Sollie, Tösen, Vipps, Winnie, Wendy, Zazzy, Zipp, Jasmine...... ;D ;)
Hoppas du hittar nåt namn :D.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

427 gäster, 4 användare (2 dolda)
Anders Flix, Rosanne

* Forum

* Om tidningen Åter



- Den bästa tidningen någonsin.
/Karl-Lucas

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser