Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Harunge i trädgården  (läst 2463 gånger)

Eufemia

• Skåne
    • Naturlig Dressyr
Harunge i trädgården
« skrivet: 28 jun-07 kl 10:44 »
Det har flyttat hit en harunge i vår trädgård där vi har alla kaniner. Han kommer och går och ligger och sover så hårt ibland att man kan gå så nära som 0,5 meter. Skuttar omkring alltmer tam mellan burarna och söker väl sällskap?
Sprider de sjukdomar till våra tamkaniner? Kan en kanin para sig med hare?
Brinner för Naturlig Dressyr och Natural horsemanship. Uppfödare av Brittisk Korthår. Kindahöns och ryafår!

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
Re:Harunge i trädgården
« Svar #1 skrivet: 28 jun-07 kl 11:14 »
Harar kan sprida sjukdommar till tamkaniner, kaninpest, ohyra etc. Och nej kaniner och hanar kan inte para sig med varann,de har inte samma kromosomuppsättning. Hade jag varit som dig hade jag försökt bli av med den för han lär umgås med sina egna och sen kanske komma tillbaks till din kaningård med sjukdommar.
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Körven

• Värmland
« Svar #2 skrivet: 01 jul-07 kl 21:46 »
Det är inte ett dugg att bry sig om att du har en hare skuttande kring dina kaninburar.Det är värre om det varit Råttor.
                                            Körven
Agent i underlättelsetjänsten.
Lurar aldrig den fattige eller förför gammla kärringar.

Eufemia

• Skåne
    • Naturlig Dressyr
« Svar #3 skrivet: 01 jul-07 kl 22:41 »
nu har jag inte sett den på några dagar så han har kanske flyttat eller blivit tagen av räven.
Brinner för Naturlig Dressyr och Natural horsemanship. Uppfödare av Brittisk Korthår. Kindahöns och ryafår!

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Makalöst mysig och lärorik tidning för en som tycker om återbruk och självhushållning!
/ PW

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser