Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Avfallet från TC?  (läst 2770 gånger)

LiLo

• "Bränd kvinna skyr inte elden" citat A-L Brundin
Avfallet från TC?
« skrivet: 13 jun-07 kl 09:18 »
Vi har TC (eller separett) hemma. Jag undrar var man lämnar det torra avfallet (avföringen alltså)? Finns det företag som hämtar sådant, eller måste man själv åka med det och i så fall var?

I instruktionerna till toan så står att dessa säckar med avfallet ska grävas ner efter 6-12 månader förvaring i tunna (utan tunna och säck då såklart). Men jag vill inte gräva ner det på min tomt känns äckligt!
« Senast ändrad: 13 jun-07 kl 09:20 av LiLo »
Vi väntar första barnet i vinter! Bor på "Rävkullen" med Cane Corso's, Kinesiska "puffar", Chornish Rex katter och Brahmor.

louise

• Gäst
Re:Avfallet från TC?
« Svar #1 skrivet: 13 jun-07 kl 09:54 »
Flera kommuner har slutat med hämtning. I min kommun (eller är det nationella krav?) ska man kompostera det i en tunna i två år innan man får hälla ut det på sina marker.

Tapio

• Västergötland
« Svar #2 skrivet: 13 jun-07 kl 10:52 »
Flera kommuner har slutat med hämtning. I min kommun (eller är det nationella krav?) ska man kompostera det i en tunna i två år innan man får hälla ut det på sina marker.

Halaj!

Är du säker på detta?
i manualen till min Husqvarna separett står det att man skall efterkompostera i 6 månader.

//T

Edgar

• -
    • Kennel Hustomten
« Svar #3 skrivet: 15 jun-07 kl 14:41 »
Hej!

Ett udda sätt råkade min sons kompis ut för.

De hade TC på sin sommarstuga, och skulle frakta innehållet till soptippen. De lade ner det i dubbla sopsäckar och skulle ta med i bilen till stan. Frun ville inte ha säcken inne i bilen, varför den packades ner i kartongen som den nyköpta grillen kom i, och surrades på takräcket. På väg till soptippen stannade de vid Ikea och köpte något där. När de kom ut igen var kartongen borta.  :o

Edgar

Marieberg

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 15 jun-07 kl 14:52 »
---
När de kom ut igen var kartongen borta.  :o

;D

Clint

• Clint and Christinas Place
« Svar #5 skrivet: 23 jun-07 kl 18:41 »
När de kom ut igen var kartongen borta.  :o
oc då sa man.... ::)

;D Clint

Dela detta:

* Inloggade just nu

361 gäster, 1 användare
mulen

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hittade den tidning hemma hos en vän. Fångade mitt intresse och jag uppskattade den bredd av artiklar. Har själv nu påbörjat en prenumeration
/Martin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser