Kylskåpet läckte

Startat av Berberis, 16 Aug-26 kl 20:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Berberis

Mitt kylskåp läckte lite. Droppade vatten, slog av sig och på sig, men fungerade i övrigt. Handtaget var dessutom lite svår-hanterat. Jag visste inte hur jag skulle åtgärda det.

Min son dök ner i skåpet och hittade lort i ett litet hål längst ner i mitten och längst in. Han tog bort ett avlångt galler och petade rent i hålet. Torkade rent och satte tillbaka allt. Fixat!

(Jag kanske borde skämmas, men jag är så glad över att ha fått hjälp.)

Själv har jag justerat handtaget och smort det med lite silikonsprej. Nu kärvar det inte längre.

Själv är bäste dräng

Lätt att glömma det där hålet. Jag är rätt uppmärksam nuförtiden på om det är vatten i kylskåpet, och tar en tunn slangstump och rensar med inifrån kylskåpet. Men det kan bli glömt här också... och då blir det blött på golvet framför.

fri

Jag rensar med ett buntband, (höll i många år på med topps)
Buntband eller styv trimmerlina i plast är bättre eftersom man kommer igenom hela dränerings slangen utan att riskera att skada den.
"Du kan inte alltid stanna i din egen hörna av skogen och vänta på att andra ska komma till dig.
Du måste gå till dem ibland också"

Berberis

Citat från: fri skrivet 16 Aug-26 kl 23:23Jag rensar med ett buntband, (höll i många år på med topps)
Buntband eller styv trimmerlina i plast är bättre eftersom man kommer igenom hela dränerings slangen utan att riskera att skada den.
Buntband är ett guld-tips! tack för det!

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

329 Gäster, 1 användare
Hokuspokus