Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Foder till hönskycklingar??  (läst 2214 gånger)

purex

• Östergötland
Foder till hönskycklingar??
« skrivet: 11 jun-07 kl 19:52 »
Jag har skaffat mig lite kyckligar och nu är dom 3 veckor och jag funderar på om man ska gå över på något annat foder än startfodret.

Mvh
Micke

Grimla

• 432Grimla på bilden.
    • Hälsingland
Re:Foder till hönskycklingar??
« Svar #1 skrivet: 11 jun-07 kl 22:02 »
Varför det.. Start är ju ett jättebra foder som innehåller det en kyckling behöver för att växa och bli snygg.  :)
Och innehållet dessutom i rätta proportioner till varandra.
Islandshöns och Sk.Blommehöns (båda raserna med o utan hätta). 4 Fjällkor, Häst, Får, Katt ♥

moaoliver

• Norrbotten
    • vanacals
Re:Foder till hönskycklingar??
« Svar #2 skrivet: 12 jun-07 kl 12:45 »
Håller med! Våra kycklingar har stått på grundfoder fram tills dess dom blivit äggproduktiva, då har jag övergått till att blanda i lite värpfoder. Väntar förresten nya i morgon, kycklingar alltså. :D Ville bara klämma in det  :P
Försöker ha tro... tro på livets alla goda sidor. Tar del av allt vad naturen har att ge oss. Självhushåll är vårt motto. Djuren, naturen och själen förenat i ett.
  Väver, spinner, syr, stickar och virkar.... växtfärgar och trollar med det vi har.

Dela detta:

* Inloggade just nu

540 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kvartalets höjdpunkt för mig, när det nye Åter kommer!
/Ann-Louise L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser