Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Björknäverolja  (läst 51 gånger)

Lars - Magnus

• Halland
Björknäverolja
« skrivet: Idag kl. 14:28 »
Tänkte impregnera lite trallgolv med denna olja vad skall man spä den med?.

torbjorn

• Medlemsadmin
    • Medelpad
SV: Björknäverolja
« Svar #1 skrivet: Idag kl. 15:07 »
Prova med lacknafta eller något liknande, om inte oljeleverantören har något specifikt råd att komma med (fråga där först). Lämpligt att bara göra ett litet prov först och se om det blir bra. Om det är kritiskt att det inte får lukta för mycket petroleum, använd aromatfri lacknafta eller HVO (syntetiskt dieselbränsle).

fri

• Fråga om du vill veta
    • Östergötland
« Svar #2 skrivet: Idag kl. 15:40 »
Ryssolja ska inte spädas.
Vanlig trätjära av tall spändes vid behöv med balsamterpentin, absolut ingen lacknafta
"Du kan inte alltid stanna i din egen hörna av skogen och vänta på att andra ska komma till dig.
Du måste gå till dem ibland också"

Lars - Magnus

• Halland
« Svar #3 skrivet: Idag kl. 21:35 »
Ryssolja ska inte spädas.
Vanlig trätjära av tall spändes vid behöv med balsamterpentin, absolut ingen lacknafta
[/qu4ote]
Tycker ryssoljan blir så skarp utan spädning ,
Och använder jag den på läder tycker jag det "spricker"  har hört något om bivax när man använder oljan till läder .

Dela detta:

* Inloggade just nu

484 gäster, 1 användare
Karlsdotter

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser