Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  En kyckling, när var och hur släppa ihop med flocken?  (läst 23 gånger)

LittlefarmEden

• -
Det blev bara en liten kyckling som idag är 5 dagar, idag tog jag bort övriga 5 äggen där var en död kyckling i ett krossat ägg 😢 till saken hör att hönan redan legat en omgång med misslyckat kläck och jag kände att det fick räcka nu hon har liksom ruvat sen påsk 😱
Hon har legat i hönshuset i en kattlåda med halm, jag satte för en yta under redena när kycklingen kläckts och lyfte ner dom så att den inte skulle trilla ner på golvet. Där bor nu både mammahönan och den lilla kycklingen, dom andra två hönorna vil absolut in till dom men jag är livrädd att dom eller tuppen ska ha ihjäl den lilla!
Nu har jag stängt hönshuset på dagen då dom andra går fritt, och från idag så går mammahönan och kyckling inne själva under dagen.
Men, HUR ska jag göra för att sammanföra dom? Kycklingen kan ju bara bo på golvnivå än så jag har kvar kattlådan så att den kan värma sig där under mamma men jag gissar att dom andra kommer parkera sig där direkt när jag öpppnar upp och riva i kycklingmaten och vattenfatet…. Hur gör ni?

Dela detta:

* Inloggade just nu

731 gäster, 3 användare (1 dolda)
skräptanten, Radar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Den nya tidningen var t.o.m. skön att hålla i.Har även omslagets papper blivit lite annorlunda? Jag skriver lite annorlunda eftersom det är trevlig igenkänning i det som är väsentligt-nyttig läsning.Från min Växjöhorisont så var det trevligt att se Maja Söderberg och Nybrukarna. Lycka till med fortsättningen!
/John Moberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser